آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

قیمت هر کیلو خرما به ۷۰ هزار تومان رسید



اخبار,اخبار اقتصادی,خرما

بررسی ها نشان می‌دهد قیمت خرما در ماه‌های اخیر به صورت نجومی رشد کرده است، به‌طوریکه قیمت هر کیلو خرمای برند پیارم و زاهدی به بیش از ۷۰هزار تومان رسیده است.

بررسی خبرگزاری«نود اقتصادی» نشان می‌دهد قیمت خرما در ماه‌های اخیر به صورت نجومی رشد کرده است، به‌طوریکه قیمت هر کیلو خرمای برند پیارم و زاهدی به بیش از ۷۰هزار تومان رسیده است. قابل ذکر است هر ساله در ماه رمضان نیز قیمت خرما به صورت چشمگیری رشد می‌کند که در این صورت به نظر می‌رسد با این رشد نجومی قیمت خرما، این محصول مصرفی نیز همچون پسته و دیگر اقلام خشکبارها به یک کالای لوکس تبدیل خواهد شد. 

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خرما

همچنین با توجه به اینکه ایران یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان خرما در جهان و منطقه است، به نظر می‌رسد دلیل افزایش قیمت خرما به دو عامل عدم نظارت دولت بر قیمت‌ها و صادرات بی‌رویه آن صورت گرفته است، به‌طوریکه در ۱۱ماهه سال ۹۷ صادرات خرما با رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال ۹۶، به ۳۰۷ میلیون دلار رسیده است که در نوع خود یک رکورد برای صادرات خرما محسوب می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------