آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۲/۰۶|تب رشد قیمت فروکش کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۳ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که رشد بی سابقه تولید نفت آمریکا و بالا رفتن حجم ذخایر نفتی این کشور نگرانی ناشی از تمدید نشدن معافیت مصرف کنندگان از تحریم نفتی ایران را تا حدودی کاهش داده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 23 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 73 دلار و 40 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در معاملات امروز با 38 سنت کاهش نسبت به دیروز به 64 دلار و 83 سنت رسید.

 

پس از آن که آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد که دیگر مشتریان نفت ایران را از تحریم های نفتی معاف نمی کند و از ماه می هر شرکتی که از ایران نفت بخرد تحریم خواهد شد، قیمت نفت در اوایل هفته به بالاترین رقم ها در سال 2019 رسید.

 

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی در این باره نوشت: «به دنبال تصمیم آمریکا مبنی بر تشدید تحریم های ایران... پیش بینی ما از قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان امسال از 50 دلار به 60 دلار افزایش یافته است.»

 

تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران در حالی اتخاذ می شود که کاهش تولید های اوپک و متحدانش در ماه های اخیر موجب کاهش اختلاف بین عرضه و تقاضا در بازار شده و بازار جهانی نفت وضعیت شکننده ای پیدا کرده است. قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون تقریبا 40 درصد افزایش داشته است.

 

اما موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشت خود می نویسد: «ما همچنان انتظار داریم به دلیل رشد ضعیف اقتصاد جهانی، بالا رفتن تولید نفت شیل آمریکا و امتناع سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در دارایی های پرریسک قیمت نفت امسال کاهش یابد.»

 

میزان تولید نفت آمریکا از اوایل سال 2018 تاکنون بیش از 2 میلیون بشکه در روز رشد داشته و به رقم بی سابقه 12.2 میلیون بشکه در روز رسیده است. آمریکا هم اکنون جلوتر از روسیه و عربستان، بزرگترین تولید کننده نفت جهان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------