کمیسیون انرژی وزارت نیرو را مکلف به بازگرداندن تعرفه های برق به نرخ سال ۹۷ کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,قبض برق

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه اقدام وزارت نیرو در افزایش تعرفه های برق در سال جاری غیر قانونی بوده است گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی وزارت نیرو مکلف به بازگرداندن تعرفه های برق به سال ۹۷ شد چراکه افزایش تعرفه‌ها در شرایط فعلی باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم می شود.

اسدالله قره خانی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به دنبال تغییر تعرفه‌ها در فیش‌های مصرفی برق مردم کمیسیون انرژی از معاونت وزارت نیرو در امور برق دعوت کرد تا در جلسه امروز کمیسیون حاضر شده و توضیحاتی به کمیسیون ارائه کنند و در جلسه امروز کمیسیون اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت نیرو در توضیحات خود اعلام کرد که بنا بر قانون برنامه توسعه ششم افزایش پلکانی تعرفه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ محقق شود در حالی که ماده ۳۹ قانون اشاره دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی باید این اتفاق افتد و هرگونه تغییر در تعرفه‌ها باید در لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه شود.

 

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: از آنجا که وضعیت اقتصادی مردم امروز نامناسب است و افزایش تعرفه‌ها اعتراضات اجتماعی نیز به دنبال خواهد داشت کمیسیون بر این موضوع تاکید داشت که این اقدام وزارتخانه در سال جاری غیرقانونی بوده و افزایش تعرفه‌ها قابل قبول نیست.

 

وی در پایان اظهار کرد: وزارت نیرو باید تعرفه‌های برق را به سال ۹۷ بازگرداند و کمیسیون با هرگونه افزایش تعرفه و یا تغییر در تعرفه‌های برق در سال ۹۸ مخالف است چراکه این موضوع باعث افزایش فشاربه مردم به ویژه در مناطق گرمسیری و جنوب می شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------