آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

قیمت سیب زمینی تا هفته آینده کاهش می یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,سیب زمینی

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران گفت: با عرضه سیب زمینی گرگان تا هفته آینده، کمبود این محصول در بازار برطرف و قیمت ها کاهش می یابد.

«اسدالله کارگر» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر سیب زمینی نو مورد نیاز کشور از استان های جنوبی تامین می شود که بازار را به شکل کامل پوشش نداده اما با ورود سیب زمینی از گرگان قیمت این محصول بزودی متعادل می شود.

 

وی اظهارداشت: عدم ثبات قیمت در محصولات کشاورزی ناشی از نوسان میزان تولید در فصول مختلف، وضعیت آب و هوایی و شرایط تولید است که در نرخ گذاری این محصولات تاثیر بسزایی دارد.

 

در هفته های گذشته، قیمت سیب زمینی نیز به ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

 

در اواخر سال ۹۷ نیز به دلیل صادرات پیاز به کشورهای همسایه بویژه عراق قیمت این محصول به ۱۳ تا ۱۵ هزارتومان نیز رسیده بود که به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار داخلی، صادرات سیب زمینی و پیاز را از ۱۵ فروردین ماه امسال ممنوع اعلام کرد.

 

سیاست وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید داخلی میوه و صیفی در کشور، از سال ۱۳۹۰ سیاست ممنوعیت واردات انواع میوه بجز نارگیل، آناناس، انبه و موز را به اجرا گذاشت که تاکنون نیز تداوم یافته است.

 

بر اساس آمارهای موجود، سالیانه بیش از ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که بیش از ۲۲ میلیون تن آن محصولات باغی است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------