آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزیر صنعت: ۱۴۲ ‌قلم کالا به لیست ممنوعیت‌های واردات‌ اضافه شد‌ / ممنوعیت واردات ‌‌کالای‌ قابل ساخت در ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,رضا رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به به لزوم تحقق نهضت ساخت داخل بر ممنوعیت واردات ۱۴۲قلم کالا و بازرسی کامل قطعات وارد شده به کشور تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، رضا رحمانی امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، صنعتگران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز جهت رشد اقتصادی کشور تغییر در نوع دیدگاه‌هاست اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر کاهش واردات با کاهش 32 درصدی مواد مصرفی نیز روبه رو بودیم که ناشی از ممنوعیت‌های اعمال شده بود.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که با تحریم‌های آمریکا روبه رو هستیم دولت و وزارت صنعت سیاست خود را بر ممنوعیت واردات بی‌رویه قرار داده و اگر در این میان وارداتی صورت گرفته بدون اطلاع دولت بوده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال جاری 142 ‌قلم کالا به لیست ممنوعیت‌ها اضافه شده است تصریح کرد: در سال جاری بیش از 500 کد تعرفه‌ای اصلاح شده تا از سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری شود و حتی کتابی در این زمینه به چاپ رسید.

 

رحمانی افزود: در روز گذشته مقام معظم رهبری که بزرگ‌ترین حامی صنعت در کشور محسوب می‌شوند در بیانات خود به عملکرد مناسب وزارت صنعت اشاره داشتند که دانشگاه‌ها همگام با صنعتگران باشند.

 

وی سپس با بیان اینکه تقویت صادرات و مدیریت واردات از اهمّ مسائل مورد پیگیری ما محسوب می‌شود گفت: سیاست ما بر اساس این است که صنایع داخلی رونق پیدا کند، چون در شرایط کنونی اگر ظرفیت تولید وجود داشته باشد ولی غفلت صورت گیرد عین خیانت است و اگر در این زمینه افول داشته باشیم سبب نابودی منابع ارزی و خودکفایی می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بارها تأکید کردم هر کالایی که در داخل قابل ساخت است باید واردات آن محدود شود، باید فرهنگ حمایت از تولید را جا بیاندازیم و عملکرد حامیان ارزش‌گذاری شود.

 

رحمانی ادامه داد: کسی که از تولید حمایت نکند باید امر به معروف شود، چون راه اصلی امروز جامعه ما جهت برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، حمایت از تولید است که خوشبختانه امسال مرکزی برای پیگیری تولیدات داخلی ایجاد شده تا به صورت جدی در این حوزه ورود کند.

 

وی با بیان اینکه یکی اهداف سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نهضت ساخت داخل است تصریح کرد: قطعات وارد شده کاملا بازرسی می‌شود و هر کس در این زمینه با ما همکاری نکند قطعا اهداف دشمن را پیگیری می‌کند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صنعتگر ما باید احساس کند وزارتخانه‌اش مانند خانه اوست و احساس امنیت کند، لذا امسال با توجه به شعار سال جهت تحقق رونق تولید همه باید توجه لازم را به صنعتگر برای بهبود فضای کسب و کار داشته باشند.

 

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی شامل صنایع پوشاک، لوازم خانگی، کفش و غیره است که باید رونق بگیرد و اگر مشکلی وجود دارد باید با همفکری هم مسائل را حل و فصل کنیم و اگر صنعتی دچار آلودگی و معضل است باید ضمن پیشگیری و مداوا مانع از نابودی واحدهای صنعتی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------