نماینده مجلس: قیمت واقعی دلار ۸۵۰۰ تومان است



اخبار,اخبار اقتصادی,سیدحسن حسینی شاهرودی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت انواع ارز، به‌خصوص دلار طی ماه‌های آتی روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان بازار ارز این است که قیمت انواع ارز، به‌خصوص دلار طی ماه‌های آتی روند کاهشی خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا تأثیر به‌سزایی در افزایش قیمت ارز نداشته است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با جنگ روانی در داخل کشور در صدد آشوب بودند و می‌خواستند این طور القا کنند که تحریم‌ها در افزایش قیمت‌ها و نابه‌سامانی‌های بازار کالاهای اساسی مؤثر نقش داشته، در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از دلایل افزایش قیمت در کالاهای اساسی و ارز را سوء‌مدیریت‌های داخلی دانست و گفت: اگر بانک مرکزی و وزرای اقتصادی دولت در اوج تحریم‌ها که ماه‌ها پیش آغاز شد، شرایط را پیش‌بینی کرده و تمهیداتی برای آن اندیشیده بودند، شوک قیمتی در بازار به مراتب کمتر بود.

 

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: با توجه به اینکه تمرکز صادرات و مبادلات تجاری کشور از دلار به‌ سمت ارزهای دیگر در حال سوق پیدا کردن است، بنابراین، دلار دیگر نقشی در مبادلات تجاری نخواهد داشت، البته این مسئله نیازمند طی زمانی است که در آینده محقق خواهد شد.

 

نماینده مردم شاهرود در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه قیمت منطقی و واقعی دلار حدود ۸۵۰۰ تا ۹ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: هنگامی که دلار به ۱۰ و یا ۱۱ هزار تومان رسید، بانک‌ها اعلام کردند که دلارهای بازار را خریداری می‌کنند، این کار عملاً اجازه نداد که نرخ دلار کمتر شود که به‌نظر می‌رسد دولت نیز تمایل دارد تا قیمت دلار در کانال ۱۰ و یا ۱۱ هزار تومانی بماند، اما طی ماه‌های آینده روند کاهشی خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------