آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزیر انرژی عربستان: برای حفظ ثبات بازار نفت هر چه نیاز باشد انجام می‌دهیم



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر انرژی عربستان

وزیر انرژی عربستان گفت: «من می‌خواهم اطمینان بدهم هرآنچه برای تقویت ثبات بازار پس از ماه ژوئن نیاز باشد، انجام خواهیم داد».

به گزارش فارس، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در گفتگو با عرب نیوز گفت عربستان به دقت در حال رصد تحولات بازار نفت است که در هفته‌های اخیر سطح بالایی از بی ثباتی را از خود نشان داده است.

 

الفالح گفت تاثیرگذاری تلاش‌های اوپک پلاس به خوبی در بازه زمانی 30 ماه خود را اثبات کرده است.

 

وی افزود 24 کشور صادرکننده نفت خام در این گروه همچنان به هدف مشترک متوازن‌سازی بازار نفت به نفع تولیدکنندگان و مشتریان پایبندند. «ما قبلا تعهد خود برای انجام هرآنچه بازار را ثبات می‌بخشد اعلام کردیم و به قول خود عمل کردیم و من دوباره آنها را متعهد می‌شوم.»

 

این مقام سعودی گفت: «و من می‌خواهم تا بر اساس گفتگوهایم با چندین تولیدکننده نفت و رکوردهایمان در این مسیر (توافق کاهش تولید)، اطمینان بدهم که هرآنچه برای تقویت ثبات بازار پس از ماه ژوئن نیاز باشد، انجام خواهیم داد.»

 

وزیر نفت عربستان بر همکاری میان عربستان و روسیه در زمینه تلاش‌های دوجانبه برای ثبات بخشی به بازارهای جهانی نفت تاکید کرد.

 

«اما روابط عربستان با روسیه فراتر از نفت و اوپک پلاس است.»

 

وی گفته است: در حقیقت، من باید تاکید کنم که برخی از شرکت‌های مهم روسیه در حال بررسی سرمایه‌گذاری در عربستان هستند و آرامکو و سابیک نیز در حال بررسی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گاز و پتروشیمی روسیه هستند.

 

به گفته الفالح، افزایش اختلاف تجاری آمریکا و چین و موانع احتمالی قطعا تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی و رشد تقاضا برای نفت خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------