افزايش 12 تا 24 درصدی قيمت محصولات لبنی



اخبار,اخبار اقتصادی

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بيان اينكه کالایی به نام برنج صنعتی در بازار جهان وجود ندارد، از افزايش 12 تا 24 درصدی قيمت محصولات لبنی خبر داد.

علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه همه کالاهایی که وارد کشور می‌شود از کانال نظارت‌های قانونی عبور می‌کند اظهار کرد: کالایی به نام برنج صنعتی در بازار جهانی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید هر شایعه‌ای را نشر داد افزود: برنج گیاهی است که کاشته می‌شود و آنچه به نام «برنج صنعتی» نامیده می‌شود، نوعی ماکارونی است که در گذشته به «ماکارونی برنجی» معروف بود.

 

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه هر کالایی که وارد کشور می‌شود از قرنطینه‌های مختلف عبور می‌کند تصریح کرد: امکان ورود محصولی بدون نظارت به داخل کشور نیست اما قطعاً ارزش غذایی محصولات مختلف متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه برنج‌های انبار شده نیز توسط نهادهای مسؤول بررسی می‌شود که به تاریخ انقضا نرسیده باشد ادامه داد: در شرایط امروز کشور برخی به دنبال هدایت تقاضاها به سمت کالاهای محدود هستند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

 

شجاعی در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته روغن حلبی 10 درصد و روغن پت 20 درصد افزایش قیمت داشته است گفت: در محصولات لبنی نیز علاوه بر افزایش قیمت شیر پایه سه محصول اساسی شیر پاکتی با چربی پایین، ماست و پنیر یو اف، 12 درصد افزایش یافته است.

 

وی اظهار کرد: سایر محصولات لبنی نیز بین 12 تا 24 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

 

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون میزان افزایش قیمت سایر کالاها ابلاغ نشده است خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالاهای دیگر نیز در پیش است.  


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------