آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

قیمت نفت به 67 دلار نزدیک شد



اخبار,اخباراقتصادی

قیمت نفت در معاملات امروز در آستانه برگزاری مذاکرات آمریکا و چین در مورد اختلافات تجاری و همچنین نشست اوپک در روز دوشنبه، در نزدیکی 67 دلار معامله شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز در آستانه برگزاری مذاکرات آمریکا و چین در مورد اختلافات تجاری و همچنین نشست اوپک در روز دوشنبه، در نزدیکی 67 دلار معامله شد.

 

هر بشکه نفت برنت با یک سنت افزایش 66.56 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 5 سنت افزایش 59.48 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

 

نفت برنت در مسیر ثبت افزایش حدود 25 درصدی و نفت خام آمریکا افزایش 30 درصدی، در نیمه نخست سال 2019 قرار دارد.

 

سران کشورهای جی 20 امروز و شنبه در اوساکا ژاپن  با یکدیگر ملاقات می کنند که انتظار میان روسای جمهور آمریکا و چین در روز شنبه دیداری صورت گیرد.

 

اختلاف تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است و سبب تشدید نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت شده است.

 

بانک ای ان زد در یادداشتی اعلام کرد: «درحالی که انتظار نمی رود که جنگ میان دو طرف پایان یابد، صحنه در اختیار نشست اوپک طی دو روز بعد از آن است.»

 

ترامپ چهارشنبه اعلام کرد احتمال انعقاد توافق با چین در این هفته وجود دارد اما وی برای اعمال تعرفه های بیشتر بر واردات از چین آماده می شود.

 

بنا بر اعلام این بانک، «حتی اگر مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین مثبت باشد، ما فکر می کنیم که اوپک توافق کاهش تولید را تا پایان سال تمدید خواهد کرد. با این حال، کاهش بیشتر بعید است.»

 

کشورهای صادرکننده نفت خام و تولیدکنندگان نفت غیراوپکی با هدف تقویت قیمت نفت توافق کردند تا از ابتدای ژانویه 2019 میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و به آن پایبند بودند و این توافق تا پایان ژوئن یعنی پایان روز یکشنبه اعتبار دارد.

 

این کشورها که اوپک پلاس نامیده می شوند اول و دوم جولای در وین در مورد تمدید این توافق گفتگو می کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------