عقب نشینی قیمت ها در بازار سهام



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار سهام

بروز ریسک‌های سیستماتیک، کاهش قیمت نفت و احتیاط بازیگران بازار سهام در این هفته سبب تداوم کاهش قیمت سهم‌ها در بورس تهران در بیشتر گروه ها شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در طی پنج روز کاری بورس تهران در هفته‌ گذشته معامله گران بازار سهام  شاهد کاهش حجم معاملات و افت قیمت‌ها در بسیاری از گروه ها بودند.

 

کاهش قیمت نفت را می‌توان یکی از عوامل تاثیرگذار در معاملات بورس تهران دانست، به طوری که در روزهای معاملات هفته‌ گذشته قیمت سهم در گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای عمدتا با کاهش مواجه شد.

 

بروز ریسک‌های سیستماتیک از جمله تهدیدهای آمریکا در مورد توافق برجام باعث شده تعدادی از معامله گران بازار سهام محافظه کارانه تر عمل کرده و این موضوع سبب شده روند افت قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تداوم دارد.

 

در حالی دیروز کلیه شاخص‌های بازار سهام با افت مواجه شد که در اواسط هفته‌ ماقبل بسیاری گمان می‌کردند در این روزها شاخص کل بازده نقدی و قیمتی می‌تواند برای اولین بار در طی چند سال گذشته کانال ۱۰۰ هزار واحدی را بشکند، اما در عمل نماگر اصلی بازار که در چهارم بهمن ماه جاری در نیمه تراز ۹۹ هزار واحدی بود، در طی پنج روز کاری اخیر بیش از هزار واحد افت کرد و بار دیگر از کانال ۹۹ هزار واحدی پایین رفت.

 

شاخص آزاد شناور نیز که در چهارشنبه هفته‌ گذشته در تراز ۱۰۶ هزار و ۸۳۹ واحدی قرار داشت، در پایان معاملات هفته‌ جاری نزدیک به ۱۵۰۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۵ هزار و ۳۸۷ رسید.

 

شاخص بازار اول نیز در این مدت با افت ۱۳۵۵ واحدی تا رقم ۶۹ هزار و ۴۴۹ پایین آمد و شاخص بازار دوم با کاهش ۱۰۱۶ واحد به رقم ۲۱۰ هزار و ۳۲۹ رسید. علاوه بر این شاخص صنعت نیز بیش از ۱۳۳۵ واحد افت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------