افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید



اخبار,اخبار اقتصادی,مرغ

چهار آیین از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ خبر داد و گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ گرم ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

وی کمبود عرضه ناشی از افزایش دمای هوا و کاهش وزن گیری مرغ‌های در حال پرورش را عامل اصلی نوسان قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ ظرف روز‌های آتی به قیمت واقعی خود در بازار برسد.

 

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان با تلورانس ۵ درصد افزایش یا کاهش اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان یک هزار تومانی در بازار روبرو هستند.

 

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تعیین تکلیف اعلام قیمت مصوب مرغ در بازار بیان کرد: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته، قرار است ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب ۱۳ هزار تومان را برای فروش هر کیلو مرغ منجمد اعلام کند، اما هنوز در ارتباط با مرغ گرم و زنده تصمیماتی اتخاذ نکرده است.

 

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ و ذرت یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.

 

چهار آیین در پایان با انتقاد از افزایش نامتعارف هزینه‌های حمل و نقل گفت: کرایه‌های حمل و نقل نسبت به ماه‌های اخیر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفته است، که این امر در افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------