وزیر کار: در سال ۹۷ بیش از ۴۷۰ هزار شغل ایجاد شده است



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر کار

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ارائه گزارش عملکرد وزارت تعاون در سال گذشته و سال جاری در حوزه اشتغال خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود در سال ۹۷ و ۹۸ در حوزه اشتغال ارائه کرد.

 

وی با بیان اینکه براساس اعلام وزارت کار در سال ۹۷ بیش از ۴۷۰ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: براساس برآوردهای اعلامی در نشست امروز در سه ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. همچنین براساس گزارش ارائه شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ و ۹۸ برنامه‌هایی برای حمایت از واحدهای تولیدی عملیاتی کرده تا شغل افرادی که در این واحدها مشغول به کار بوده‌اند تثبیت شود.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ۱۸۰۰ واحد اقتصادی در سال ۹۷ مورد حمایت قرار گرفته‌اند و شغل بیش از ۳۷۰ هزار نفری که در این ۱۸۰۰واحد اقتصادی شاغل بوده‌اند، تثبیت شده و این برنامه در سال ۹۸ نیز تداوم می‌یابد.

 

به گفته وی، اگرچه هدف گذاری‌های انجام شده در قانون برنامه ششم توسعه درباره ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق نشده، اما عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط تحریمی مناسب بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------