جهش قیمت نفت در پی تحریم‌های جدید آمریکا



اخبار,اخبار اقتصادی,جهش قیمت نفت

قیمت نفت روز جمعه درپی اعلام وضع تعرفه‌های بیشتر روی واردات کالاهای چینی توسط دولت ترامپ، بیش از دو درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت که روز پنج شنبه بیش از هفت درصد سقوط کرده بود، یک دلار و ۵۱ سنت یا ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که روز گذشته حدود هشت درصد سقوط کرده بود، یک دلار و شش سنت یا دو درصد افزایش یافت و به ۵۵ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید.

 

ریزش روز گذشته قیمت‌های نفت در پی کاهش مداوم ذخایر نفت آمریکا با وجود دورنمای ضعیف رشد تقاضای جهانی روی داد.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور برای هفتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و با وجود بهبود تولید و افزایش واردات، به پایین‌ترین سطح از نوامبر رسیده است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ ژوئیه، ۸.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که فراتر از کاهش ۲.۶ میلیون بشکه مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

 

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از اول سپتامبر تعرفه ۱۰ درصدی روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی وضع خواهد کرد و اگر رئیس جمهور چین فوراً توافق تجاری را امضا نکند، ممکن است این تعرفه‌ها افزایش بیشتری پیدا کنند.

 

بر اساس گزارش رویترز، اعلام خبر تعرفه‌های ترامپ روی تقریباً کل واردات کالاهای چینی به آمریکا، به معنای پایان آتش بس تجاری و تشدید جنگ تجاری است که زنجیره تأمین جهانی را مختل ساخته و بازارهای مالی را ملتهب کرده است.

 

استفن اینس، از شرکای شرکت ونگارد مارکتس به رویترز گفت: افزایش قیمت‌های نفت نشان می‌دهد که سرمایه گذاران در حال ارزیابی اقدامات ترامپ و تأثیرات آن روی بازار هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------