افزایش قیمت دام به بالای ۵۰ هزار تومان کذب است / نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۰۵ هزار تومان



اخبار,اخبار اقتصادی,گوشت گوسفندی
ملکی گفت: با توجه به فراوانی عرضه دام در میادین افزایش قیمت به بالای ۵۰ هزار تومان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صحت ندارد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بازار گوشت گوسفندی در رکود کامل به سر می‌برد اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۶ تا ۹۷ هزار تومان به مغازه‌دار و ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

 

وی قیمت گوشت گوسفندی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آن که تقاضا در این ایام برای خرید گوشت گوساله بیشتر است از این رو قیمت گوشت گوسفندی و دام سبک نوسان چندانی در بازار ندارد.

 

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا نوسان خاصی را برای بازار متصور نیستیم.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: بسیاری از دامداران تصور می‌کردند که امسال شرایط همانند سال قبل خواهد بود در حالی که به سبب شرایط مساعد بارندگی و مرتع، دامداران با انباشت دام در واحد‌های خود به دلیل نبود مشتری روبه رو هستند.

 

او از توزیع فراوان گوشت وارداتی در بازار خبر داد و گفت: بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مساجد نیاز خود را از گوشت‌های وارداتی تأمین می‌کنند که همین امر موجب شده تا فشار کمتری به بازار گوشت داخل وارد شود.

 

ملکی درباره اینکه آیا افزایش قیمت دام زنده به بالای ۵۰ هزار تومان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صحت دارد بیان کرد: با توجه به فراوانی عرضه در میادین خبری از این قیمت ها در بازار نبوده و این موضوع شایعه‌ای بیش نیست.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تصریح کرد: با وجود کاهش تقاضا در شهریور به سبب بازگشایی مدارس و افزایش هزینه خانوار و رکود بازار باید منتظر ماند و دید که قیمت گوشت به کدام سمت و سو می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------