قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۵



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
پس از اینکه اطلاعات صنعتی افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفتی آمریکا را نشان داد، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از اینکه اطلاعات صنعتی افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفتی آمریکا را نشان داد، قیمت نفت کاهش یافت ولی این کاهش قیمت محدود بود چون چین اعلام کرد امیدوار است به زودی به یک قرارداد تجاری تدریجی با آمریکا برسد.

 

 قیمت جهانی نفت خام برنت 39 سنت کاهش یافت و به 59.03 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 43 سنت کاهش 52.93 دلار در هر بشکه به فروش رسید.

 

گزارش هفتگی موسسه پترولیوم آمریکا قبل از اعلام اطلاعات رسمی ذخایر دولتی  نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا 10.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و در هفته منتهی به 11 اکتبر به 432.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

تحلیلگران تخمین می‌زنند ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 2.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافته باشد.

 

استفان اینز، استراتژیست بازار آسیا پسیفیک گفت:« افزایش بالای ذخایر نفت آمریکا در زمان بدی اتفاق افتاده استت. در حال حاضر به خاطر اطلاعات ضعیف در مورد اقتصاد جهان، بازارها بیشتر بر وسعت تقاضا تمرکز دارند».

 

در بحبوحه  نگرانی در مورد اقتصاد جهان و تقاضای نفت، اطلاعات به دست آمده از آمریکا نشان می دهد خرده‌فروشی در این کشور در ماه سپتامبر برای اولین بار طی 7 ماه گذشته کاهش یافته است. رشد اشتغال و فعالیت در بخش خدمات هم پایین آمده است.

 

ولی امید به بسته شدن یک قرارداد تجاری بین چین و آمریکا کاهش قیمت نفت را جبران کرد. وزارت اقتصاد چین روز پنجشنبه  اعلام کرد این کشور امیدوار است هر چه زودتر به یک قرارداد چند مرحله ای با واشنگتن برسند و بتوانند عوارض وضع شده بر کالاهای یکدیگر را لغو کنند.

 

خوش بینی در مورد قرارداد قریب‌الوقوع برگزیت هم از قیمت نفت حمایت کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------