آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

نانوایی‌های متخلف تعطیل می‌شوند



اخبار,اخبار اقتصادی,نانوایی‌
سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از ادامه طرح نظارت بر نانوایی‌ها در سطح استان تهران خبر داد و تصریح کرد که تخلف مجدد واحدهای نانوایی در مرحله بعدی طرح نظارت؛ منجر به تعطیلی و قطع سهمیه آن‌ها خواهد شد.

پیش از این این مقام مسئول در سوم مهرماه، یعنی یک روز بعد از اعلام نرخ‌های جدید انواع نان، از طرح نظارتی ۱۵ روزه این سازمان بر قیمت نان در شهر تهران خبر داده بود که به نظر می‌رسد حالا با توجه به تخلفات صورت گرفته از سوی برخی نانوایی‌ها، این طرح با برخوردهای جدی‌تری ادامه خواهد داشت.

 

چندی پیش اعلام شد که گزارش‌های میدانی ایسنا از نانوایی‌های مرکز شهر نشان می‌دهد که علی‌رغم مصوبه قانونی برای اعلام وزن چانه و قیمت نان در محل نانوایی، برخی از آنها این قانون را رعایت نمی‌کنند. از طرف دیگر برخی نانوایی‌ها نیز نرخ‌های جدید اعلامی نان را رعایت نمی‌کنند.

 

این موضوع از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیگیری شد. عزیزاله افضلی - سرپرست نظارت و بازرسی این سازمان - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه طرح نظارت بر نرخ‌های جدید نان در سطح استان تهران، گفت: برخورد بعدی ما با مسئولان اتحادیه‌ها است، چرا که نتوانستند به خوبی موضوع درج وزن چانه و قیمت نان در محل رویت مردم را، اجرا کنند.

 

وی افزود: در مرحله بعدی نظارت بر نانوایی‌ها، تخلف مجدد واحدها منجر به تعطیلی آن‌ها و قطع سهمیه خواهد شد و فقط به جریمه اکتفا نمی‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اعمال قانون‌هایی که تاکنون انجام شده بازدارنده نبوده است، تصریح کرد: بازرسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وضعیت درج وزن چانه و قیمت نان در نانوایی راضی‌کننده نبود. البته در بخش‌ نان‌های سنتی وضعیت بهتر بوده، اما در بخش نان سنگگ به نظر می‌رسد اتحادیه اقدامات لازم را انجام نداده است.

 

به گزارش ایسنا، دوم مهرماه نرخ جدید انواع نان اعلام شد و طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان تهران، در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز؛ بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 

همچنین در نانوایی‌های آزادپز نیز؛ بربری با آرد ۱۲۳۰تومانی به قیمت ۱۵۰۰ تومان، سنگک با آرد ۱۱۷۰تومانی به نرخ ۱۸۰۰ تومان، تافتون با آرد ۱۲۰۰ تومانی به قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد ۱۲۰۰ تومانی به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------