آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

تغییر نحوه محاسبه جریمه تاخیر تسهیلات حساب ذخیره ارزی/ بانک ها مکلف به رفع سوءاثر چک‌های برگشتی فاقد شکایت



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک مرکزی
بانک مرکزی با ابلاغ دستورالعملی تغییر در نحوه محاسبه جریمه تاخیر تسهیلات حساب ذخیره ارزی را اعلام کرد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبه هیات امنای حساب ذخیره ارزی را در ارتباط با نحوه محاسبه جریمه تاخیر مرتبط با کلیه مصوبات هیات امنای حساب ذخیره ارزی با موضوع تمدید دوره‌های تامین مالی تسهیلات اعطایی از محل حساب مذکور ابلاغ کرد.

 

بر اساس این مصوبه در تمامی مصوبات هیات امنای حساب ذخیره ارزی موضوع تمدید دوره‌های تامین مالی تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی، در صورت عدم پرداخت به موقع تمام یا بخشی از هر قسط از سوی تسهیلات گیرنده، جریمه تاخیر با رعایت مقررات مربوط نسبت به اقساط بعد امهال محاسبه و از گیرنده تسهیلات اخذ می‌گردد.

 

بانک ها مکلف به رفع سوءاثر چک‌های برگشتی فاقد شکایت شدند

بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای اعلام کرد : کلیه بانک ها از اول آبان ۹۸ مکلف به رفع سوءاثر از چک های برگشتی فاقد شکایت، ۳ سال پس از صدور گواهی عدم پرداخت هستند.

 

در همین راستا مدیر کل اعتبارات اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی اعلام کرد : پیرو بخشنامه ۲۸ اسفند ماه ۹۷ و بر اساس بند (و) تبصره ۳ ماده ۵ مکرر قانون اصلاح قانون صدور چک (مصوب آبان ماه ۹۷) بانک ها می بایست در صورت احراز عدم دعوی کیفری و حقوقی علیه چک توسط دارنده در خصوص چک هایی که ۳ سال از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت آن ها سپری شده است نسبت به رفع سوءاثر از چک‌های برگشتی با درج کد ۶ اقدام کنند.

 

همچنین در ادامه آمده است : تا زمان راه‌اندازی سامانه استعلام طرح دعاوی کیفری و حقوقی علیه چک از سوی قوه قضاییه، بانک مربوطه می بایست نسبت به مکاتبه با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای اخذ استعلام و احراز عدم دعوی کیفری و حقوقی در خصوص چک های مشمول مرور زمان سه سال اقدام کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------