آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

خصوصی‌سازی، هر روز ضعیف‌تر از دیروز



اخبار,اخبار اقتصادی,خصوصی‌سازی
با گذشت حدود ۸ ماه از سال، تنها یک میلیارد تومان سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده است.

به گزارش تسنیم، نگاهی به کارنامه سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون که حدود 8 ماه از سال می‌گذرد تنها 13 میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط این سازمان واگذار شده که ضعیف‌ترین کارنامه این سازمان از زمان تاسیس در سال 1380 تاکنون است.

 

این گزارش می‌افزاید: 13 میلیارد ریال سهم و اموال دولتی واگذار شده از ابتدای امسال، در فرابورس و به‌ صورت تدریجی بوده است. همچنین این میزان سهام واگذار شده در این مدت مربوط به شرکت‌های گروه یک واگذاری‌ها است.

 

گفتنی است، در حالی که طبق اصل 44 قانون اساسی، سال 93 آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت‌های دولتی تعیین شده بود، اما واگذاری‌های دولت در این مدت به سرانجام نرسید و با تصویب نمایندگان مجلس این مهلت به مدت یک سال اضافه شد؛ و این مهلت بعدها در سال‌های 94، 95، 96، 97 و 98 نیز تمدید گردید.

 

بر این اساس با توجه به اینکه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی دارای فرآیندهایی همچون قیمت‌گذاری و دریافت مصوبه هیات واگذاری است، به نظر می‌رسد تا پایان امسال نیز اتفاقی در زمینه واگذاری‌ها در کشور نیفتد و کمامان دادن وقت اضافه به سازمان خصوصی‌سازی برای پایان واگذاری‌ها در سال‌های پیش‌رو نیز ادامه داشته باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------