آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۰۹/۲۹



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
در حالی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافته و چشم انداز تقاضا برای انرژی و رشد اقتصاد جهانی بهبود یافته است، قیمت نفت امروز در نزدیک بالاترین رقم ۳ ماه گذشته باقی ماند و در آستانه ثبت سومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با 5 سنت معادل 0.08 درصد افزایش به 66 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 8 سنت معادل 0.13 درصد کاهش به 61 دلار و 10 سنت رسید.

 

پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب تقویت احتمال افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی شده است.

 

چین دیروز فهرستی از معافیت های تعرفه ای جهت واردات 6 فرآورده نفتی و شیمیایی از آمریکا را اعلام کرد. چند روز پیش، دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام کردند که به فاز نخست توافق تجاری برای پایان دادن به جنگ تعرفه ای 17 ماهه دست یافته اند.

 

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از توافق تجاری هفته گذشته میان آمریکا و چین، کاهش عدم قطعیت در بازارهای جهانی موجب خوش بینی بازار به تحولات سال آینده شده است.»

 

در همین حال و همزمان با توافق اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید و بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی، بانک های جی پی مورگان و گلدمن ساکس نیز پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2020 را افزایش دادند.

 

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه در اوایل ماه دسامبر توافق کردند که از ابتدای سال 2020 میلادی نیم میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود بکاهند و میزان کاهش تولید روزانه نفت خود را به 1.7 میلیون بشکه برسانند.

 

علاوه بر پیشرفت در مذاکرات تجاری، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا نیز عامل دیگری بود که موجب شد قیمت نفت در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------