آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

اختصاص ماهانه سبد کالا به کارگران



اخبار,اخبار اقتصادی
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران لزوم توجه ویژه به معیشت و خواربار کارگران در سال آینده را خواستار شد و گفت: درصد افزایش حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران نباید از مصوب سال گذشته کمتر باشد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره درصد افزایش حقوق کارگران در سال آینده اظهار کرد:درصد افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال آینده نباید از نرخ مصوب سال گذشته کمتر باشد و غیر از این کم لطفی به جامعه کارگری است چون همین حالا با دستمزدی که سال گذشته در شورای عالی کار به تصویب رسید، بسیاری از خانوارهای کارگری نمی‌توانند از عهده امرار معاش خود برآیند و معیشت آنها با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، به سختی می‌گذرد.

 

توجه ویژه به معیشت و خواربار کارگران در سال آینده

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به خواربار و معیشت کارگران در سال آینده، گفت: متاسفانه بسیاری از کارخانه ها امروز نقدینگی ندارند که بتوانند به کارگران خود کمک های غیر نقدی داشته باشند و کارگران از سبد کالا گرفته تا بسته حمایتی و کمک معیشتی عمدتا بی بهره‌ بوده‌اند لذا انتظار داریم بحث افزایش بن خواربار و اختصاص سبد کالا و کمکهای غیرنقدی برای کارگران به طور ویژه دیده شود و شورای عالی کار اختصاص ماهانه سبد کالا به کارگران را تصویب کند.

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشارها به اعلام افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال آینده گفت: کارکنان دولت از مزایای رفاهی و انگیزشی برخوردارند و به آنها کارانه و سبد کالای ماهانه داده می‌شود ولی کارگران فاقد همه این مزایا هستند و عمدتا از دریافت سبد کالا و بسته حمایتی تا کمک معیشتی محرومند. عمده کارگران در بخشهای صنوف و خدمات فعالیت می‌کنند و به شدت نیازمند دریافت این کمکها هستند اما به دلیل نبود نقدینگی، کمکهای غیرنقدی کارخانه‌های صنعتی به نیروهای کار نیز کمرنگ شده است.

 

تعیین دستمزد سال ۹۹ با در نظر گرفتن واقعیتهای روز جامعه

ابوی در پایان بر لزوم تعیین هرچه سریع‌تر رقم هزینه سبد معیشت کارگران در کمیته دستمزد شورای عالی کار تاکید کرد و گفت: شورای عالی کار از هفته‌های آینده به طور جدی وارد مذاکرات مزد سال ۹۹ خواهد شد و انتظار داریم با درنظر گرفتن واقعیتهای روز جامعه و لمس شرایط زندگی کارگران رقم دستمزد را تعیین کند.

 

اعضای کمیته دستمزد شورای عالی کار سال گذشته هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را با استناد به گزارش مراجع رسمی آماری و تحقیقات میدانی کمیته‌های مزد سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین کردند. علیرغم تصویب این رقم، حداقل دستمزد  ۱۳۹۸ کارگران در شورای عالی کار یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان شد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------