وزیر راه و شهرسازی: نباید خانه‌هایی بسازیم که فقط خوابگاه باشند



اخبار,اخبار اقتصادی,محمد اسلامی
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس وی با تاکید بر تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور گفت: با پیمانکاران خارجی علاقمند به مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن قرارداد می‌بندیم.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور در شهر جدید پردیس، هشت طرح عمرانی به ارزش ]۱۴ هزار میلیارد ریال را همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح کرد.

 

اسلامی در بخشی از این سفر با حضور در فاز ۱۱ پردیس در جمع مردم و مسئولان این شهر حاضر شد و پس از افتتاح ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر در فازهای پنج، هشت، ۹ و ۱۱ از طریق ویدئوکنفرانس، لحظه‌ خانه‌دار شدن را برای خانواده‌ها، لحظه‌ای شیرین خواند و گفت: یکی از عمل‌های صالح در این دنیا قطعاً خانه‌دار کردن مردم است؛ ما نیز تکلیف قانونی داریم که در این حوزه اقدامات موثر انجام دهیم و دغدغه خانه‌دار شدن مردم را از بین ببریم.

 

وی افزود: اگرچه سخت و باورنکردنی بود که در این شرایط دشوار اقتصادی، بتوانیم، چرخ مسکن را به حرکت در آوریم ولی با لطف الهی، همکاری و مشارکت مردم و تلاش همکاران، شرکت‌ها، گروه‌ها، واحدها و بخش‌های مختلف، فعالیت ارزنده‌ای انجام شد.

 

اسلامی عنوان کرد: تعهد کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم؛ به استثناء واحدهایی‌که از کنترل ما خارج و دارای پرونده‌‌های قضایی و مشکلات حقوقی هستند که عمده آن‌ها نیز مربوط به بخش تعاونی‌ها است. خوشبختانه این اتفاق افتاده است و امروز نیز اختتامیه مسکن مهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و پرونده‌های مسکن مهر یکی پس از دیگری در استان‌های مختلف بسته می‌شود.

 

وی ضمن ابراز امیدواری برای بسته‌شدن پرونده مسکن مهر ‌در استان تهران و به‌ویژه شهر پردیس به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، گفت: ما باید خانه‌ها، شهرک و شهر را برای زندگی مردم آماده کنیم و این‌گونه نباشد که بخواهیم خانه‌ای بسازیم که فقط به‌عنوان خوابگاه مورد استفاده باشد. البته این تفکر هزینه‌ها و بار سنگینی به‌دنبال دارد و این مستلزم مشارکت، همکاری و ایفای نقش مردم و همه دستگاه‌ها است. وزارت راه و شهرسازی نیز اکنون بسیار فراتر از مسئولیت‌های خود به این پروژه‌ها ورود پیدا کرده‌ است و کارهای روبنایی و زیربنایی را انجام می‌دهد؛ این سرمایه‌گذاری‌ها هزینه‌بر است و در این شرایط دشوار نیازمند مشارکت و همکاری هستیم تا در شهرها و مکان‌هایی مانند پردیس که مسکن انبوه تولید می‌کنیم، بتوانیم همه زیربنا‌ها و روبناهای زندگی مردم را با بهترین کیفیت فراهم کنیم. این موضوع قول ما و تکلیفی است که شرکت عمران پردیس برعهده دارد.

 

اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد:  ۳۵ هزار واحد مسکونی باقی‌مانده پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس به‌زودی افتتاح شود و شاهد یک شهر پیشرفته و مدرن باشیم که مردم از زندگی در آن لذت می‌برند.

 

وی  در ادامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دانشجویان ایرانی که از چین به کشور باز‌گشته‌اند، گفت: این دانشجویان در هواپیما نیز قرنطینه بودند و پس از ورود به کشور نیز با مدیریت وزارت بهداشت در قرنطینه قرار دارند و همه چیز تحت کنترل این وزارتخانه قرار دارد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر امکان حضور پیمانکاران خارجی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن افزود: پیمانکاران خارجی اگر علاقمند به‌حضور در ایران و فعالیت در این طرح باشند با آن‌ها قرارداد بسته خواهد شد.

 

وی همچنین افزود: سامانه جامع اسکان و املاک تا پایان سال جاری آماده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده می‌شود و با تمهیدات انجام‌شده، این سامانه به افزایش عرضه مسکن در بازار کمک می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------