آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۹



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت
در حالی که گسترش ویروس کرونا در خارج از چین ترس از کندشدن تقاضای جهانی برای نفت را بیشتر کرده، قیمت نفت روز جمعه برای ششمین جلسه متوالی کاهش داشت و در مسیر افت قیمت هفتگی حدوداً ۱۲درصدی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که گسترش ویروس کرونا در خارج از چین ترس از کند شدن تقاضای جهانی برای نفت را بیشتر کرده، قیمت نفت روز جمعه برای ششمین جلسه متوالی کاهش داشت و در مسیر افت قیمت هفتگی حدوداً 12درصدی قرار گرفت که بیشترین افت طی بیش از 4 سال گذشته است.

 

ویروس کرونا که تاکنون بیش از 2700 نفر را در چین کشته، در 47 کشور دیگر نیز مشاهده شده و 57 نفر را در خارج از چین به کام مرگ کشانده است. سرمایه گذاران نگرانند این ویروس به مرحله همه‌گیری برسد و تأثیر مخربی بر اقتصاد جهانی بگذارد.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می امروز با 90 سنت معادل 1.7 درصد افت به پایین‌ترین رقم 14 ماه گذشته یعنی 50 دلار و 83 سنت رسید.

 

قیمت نفت برنت که روز پنجشنبه نیز حدود 2 درصد کاهش یافته بود از ابتدای هفته حدود 12 درصد افت کرده است و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اواسط ژانویه 2016 قرار دارد.

 

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که از ابتدای هفته حدود 13 درصد افت داشته، امروز با 73 سنت معادل 1.6 درصد کاهش به 46 دلار و 36 سنت رسید.

 

در حالی که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس در خارج از چین از موارد جدید ابتلا در داخل این کشور پیشی گرفته، سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد همه کشورها باید برای مقابله با ویروس آماده باشند.

 

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه آکسی کورپ گفت: «قیمت نفت بلافاصله به خبرهای مربوط به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان می‌دهد. در بازار نفت هیچ چیز به‌اندازه تحولات بازار آمریکا تأثیرگذار نیست، زیرا این کشور بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است.»

 

مقامات بهداشتی آمریکا از شهروندان این کشور خواسته‌اند خود را برای شیوع ویروس کرونا آماده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------