هنوز تکلیف دستمزد ۹۹ مشخص نیست/ رقم سبد معیشت کارگران، ۴ میلیون ۹۴۰ هزار تومان



اخبار,اخبار جدید,اخبار
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق جلسه دستمزد ۹۹ مشخص نیست، گفت: مطابق بررسی های صورت گرفته حداقل رقم نهایی سبدمعیشت کارگران برای سال آینده ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان مشخص شده است.

احمدرضا معینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه مزد برای نهایی شدن جلسه مزد در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: متاسفانه در حالیکه کمتر از ۱۵ روز به پایان سال باقی مانده هنوز جلسه دستمزد برگزار نشده و در این خصوص به شخص وزیر نامه ای ارسال کرده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در کارگروه مزد، رقم سبد معیشتی طبق سال های گذشته برآورد شده است، تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته حداقل رقم نهایی سبدمعیشت ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان مشخص شده و این رقم مورد تایید کارفرمایان قرار گرفته است.

 

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان افزود: این رقم براساس اجناس کف بازار و بر مبنای حداقل قیمت های آنها و با احتساب ۳.۳ افراد یک خانوار تعیین شده است.

 

وی با بیان اینکه تفاوت رقم سبد معیشت امسال و سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است، تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن رقم تورم، از دولت و کارفرمایان در نظر داریم این گپ را جبران کند تا کارگران حداقل بتوانند قدرت خرید سال ۱۳۹۸ خود را حفظ کرد.

 

معینی با اشاره به اینکه کارگران در سال تنها یک بار افزایش دستمزد دارند، گفت: این درحالیست که کارفرمایان چند بار در سال قیمت اجناس خود را تغییر می دهند و این انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی در خصوص زمان نهایی برگزاری جلسه دستمزد، اظهار کرد: قرار بود این جلسه هفته گذشته برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا در کشور لغو شد.

 

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اهمیت جلسه تعیین مزد ۱۳۹۹، درخواست داده ایم تا این جلسه همانند جلسات هیئت دولت و با تمهیدات بهداشتی لازم پیش از سال جدید برگزار شود تا تکلیف بیش از ۵۰ میلیون نفر جامعه کارگری کشور مشخص شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------