آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

شرایط برخورداری از مستمری از کارافتادگی کلی در تامین اجتماعی



اخبار,اخبار اقتصادی,حسن زدا
قائم مقام سابق سازمان تامین اجتماعی درباره انواع از کارافتادگی و شرایط برخورداری از مستمری از کارافتادگی کلی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

 

وی درباره از کارافتادگی گفت: سه مدل از کارافتادگی داریم؛ اگر برای شخصی 66درصد به بالا از کارافتادگی تعیین شود، حقوق ماهیانه‌ای برای او تعیین می‌شود و این گروه شبیه بازنشسته‌ها هستند.

 

قائم مقام سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر  درصد از کارافتادگی 33 تا 66 درصد باشد، فرد ازکارفتاده جزئی است و برای وی مبلغی به عنوان مستمری تعیین می‌شود و می‌تواند به کار خود نیز ادامه بدهد. اما اگر درصد از کارافتادگی بین 10 تا 33 درصد باشد به فرد مبلغی داده شده و با او تسویه می‌شود و می‌توانند به کارش برگشته و ادامه بدهد.

 

زدا همچنین درباره شرایط از کارافتادگی کلی بیمه شدگان گفت: هر بیمه شده‌ای که فکر می‌کند در اثر بیماری یا حادثه دچار از کارافتادگی شده است باید ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کند و گواهی پزشک را به تامین اجتماعی ببرد.

 

وی افزود: وی به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌شود، پزشکان معاینه و بررسی می‌کنند و اگر حکم به از کارافتادگی بالای 66 درصد بدهند وی مادام العمر حقوق بازنشستگی دریافت خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------