آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

اقتصاد جهان تا ۲۰۲۱ از بحران ویروس کرونا رها نمی شود



اخبار,اخبار اقتصادی,اقتصاد جهان
اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول گفت فعالیت اقتصادی جهان که از همه گیری ویروس کرونا ضربه خورده است، حتی تا پایان ۲۰۲۱ هم کاملاً بهبود نمی یابد.

به گزارش تسنیم به نقل از سی ان بی سی، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول گفت فعالیت اقتصادی جهان که از همه گیری ویروس کرونا ضربه خورده است، حتی تا پایان 2021 هم کاملاً بهبود نمی یابد.

 

 صندوق بین‌المللی پول در این هفته پیش بینی اقتصادی خود را پایین آورد و حالا انتظار دارد اقتصاد جهان 3 درصد در سال جاری میلادی قبل از 5.8 درصد رشد در سال آینده کوچک شود. گوپینات این افزایش سرعت رشد اقتصادی را یک «بهبود نسبی» توصیف می کند.

 

وی گفت:« بهبود رشد اقتصادی در 2021 ، 5.8 درصد پیش بینی می شود ولی این یک بهبود نسبی است».

 

وی اضافه کرد انتظار داریم حتی تا پایان 2021، سطح فعالیت اقتصادی کمتر از آن چیزی باشد که قبل از همه گیری ویروس کرونا پیش‌بینی کرده بودیم».

 

گسترش سریع ویروس کرونا که تا حالا بیش از 2 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، باعث شده مقامات مدارس و کسب و کارها را ببندند و بیشتر فعالیت های اقتصادی جهان متوقف شود.

 

دولت ها و بانک های مرکزی سراسر جهان اقداماتی برای کمک به کسب و کارها و خانواده ها برای گذراندن این بحران اتخاذ کرده اند. گوپینات این اقدامات را شدید و سریع توصیف کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد های سراسر جهان حدود 8 تریلیون دلار تحریک مالی را اعمال کرده‌اند گفت:« به نظر من اگر این رقم را با بحران مالی جهانی مقایسه کنید متوجه می شوید که این محرک های مالی بسیار سریع تر و بزرگتر از این بحران بوده است».

 

وی همچنین گفت مقدار این محرکهای مالی به طور مساوی تقسیم نشده و حدود 7 تریلیون دلار آن مربوط به کشورهای گروه 20 می شود.

 

وی ادامه داد:« نگرانی ما بیشتر در مورد اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور است که فضای مالی کمتری دارند و باید با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنند و شرایط سخت تری دارند».

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------