اعلام قیمت خوراکی‌های ماه رمضان در اصفهان



اخبار,اخبار اقتصادی,رسول جهانگیری
قیمت انواع زولبیا، بامیه، آش و حلیم بادمجان و همچنین ساعات کار برخی اصناف اصفهان در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اعلام قیمت برخی خوراکی های ماه رمضان، اظهار کرد: قیمت گذاری خوراکی های مرسوم ماه رمضان براساس آنالیز اتحادیه ها انجام شده است، البته قیمت زولبیا و بامیه و همچنین آش و حلیم بادمجان بالاتر از نرخ های مصوب بود که جهت رفاه شهروندان در شرایطی که به دلیل کرونا شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست، قیمت ها پایین تر اعلام شد.

 

رسول جهانگیری افزود: با توجه به تفویض اختیار از کمیسیون تنظیم بازار استان، قیمت گذاری ها این خوراکی ها با پیشنهاد اتحادیه های مربوطه، سازمان صمت و اتاق اصناف اصفهان انجام شد.

 

وی گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون نظارت و تشکل های صنفی اصفهان، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۲۰ هزار تومان و درجه دو آن برای ماه رمضان ۱۸ هزار تومان مصوب شد، در حالیکه در سایر استان ها بالاتر از ۲۰ هزار تومان است.

 

رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین ادامه داد: با تعامل اتحادیه مربوطه قرار شد در ماه رمضان امسال هر کیلو آش در اصفهان با قیمت ۱۴هزار تومان و حلیم بادمجان ۱۹ هزار تومان فروخته شود.

 

وی در خصوص ساعات کار برخی اصناف طی ماه رمضان، توضیح داد: براساس تصمیم اتاق اصناف اصفهان طی ماه رمضان امسال صنف رستوران و چلوکبابی ها از ساعت ۱۴ به بعد فقط به صورت بیرون بر، صنف آش، حلیم فروشی و کله پزی از ساعت ۱۴ به بعد فقط به صورت بیرون بر، صنف ساندویچ، پیتزا فروشی ها، فست فود، مرغ سوخاری و کنتاکی از ساعت ۱۷ به بعد فقط به صورت بیرون بر، صنف بستنی و آبمیوه و کافی شاپ از ساعت ۱۷ به بعد فقط به صورت بیرون بر، فعالیت خواهند داشت.

 

جهانگیری همچنین افزود: صنف چایخانه داران در صورت اجازه فعالیت از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از زمان افطار فعال خواهند بود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------