بانک‌های کره جنوبی «برای نگهداری پول‌های مسدود شده ایران دستمزد می‌خواهند»



اخبار,اخبار اقتصادی,رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی از مسدود شدن حدود ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی خبر داد.

«حسین تنهایی»، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفت و گو با برنا در خصوص کارشکنی‌ها و عدم همکاری کره جنوبی با ایران به ویژه در آزادسازی پول‌ها و دارایی‌های کشورمان اظهار کرد: این کشور حداقل یک سال و نیم است که دارایی‌های ما را مسدود کرده و روابط تجاری ما با این کشور در طول یک سال گذشته با تشدید تحریم‌ها بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک شده است.

 

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: با ایجاد شرایط بغرنج اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا و مشکلات متعدد برای کشورمان، از کره جنوبی خواسته شد تا دست کم ۵۰ میلیون دلار برای تهیه غذا و دارو در این بحران، به ایران بدهد اما این کشور سر باز زد.

 

او افزود: چندین بار هم گروه‌هایی برای رایزنی به ایران آمدند اما عملا هیچ فعالیت و کار مفیدی انجام ندادند.

 

تنهایی علت این موضوع را ترس و نگرانی از تهدیدات آمریکا دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ این کشور می‌گویند با ایران تنها یک درصد فعالیت اقتصادی داریم ولی با آمریکا ۲۵ درصد روابط تجاری داریم، به همین علت شرکت‌های بزرگ کره‌ای مدت‌هاست با ایران فعالیت نمی‌کنند.

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی توضیح داد: میزان دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی رقمی بین ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار است که قرار بود مقامات کره جنوبی ۵۰ میلیون دلار آن را آزاد کنند اما بدعهدی کردند و گفتند می‌توانیم مبالغی به عنوان هدیه پرداخت کنیم که همان را هم پرداخت نکردند.

 

تنهایی گفت: نه تنها این کشور پول‌های ایران را آزاد نمی‌کند بلکه "اوری بانک" کره اعلام کرده که حق‌‌العمل و اجرت نگهداری پول را هم از ایران می‌خواهد، این در حالی است که کره جنوبی در حال استفاده و کار کردن با پول‌های ایران است.

 

او افزود: تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در یک سال اخیر باعث ایجاد مشکلات در روابط ایران و کره شده و قبل از آن همکاری خوب و روابط تجاری و اقتصادی مناسبی با این کشور داشتیم.

 

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: ایران قصد دارد از طرق قانونی علیه این رفتار، اقدام کند اما مسیر ساده‌ای نیست و زمان بر است.

 

تنهایی افزود: در این گونه موارد یا باید همه کشورها علیه آمریکا تقویت شوند و مقابل تحریم‌ها و محدودیت‌های این کشور بایستند یا به تحریم‌ها تن در دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------