جزئیات حذف یارانه موالید ۹۹ اعلام شد/ میرزایی: حذفی در کار نیست، مشمولان شناسایی می‌شوند!



اخبار,اخبار اقتصادی,حذف یارانه موالید ۹۹
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است.

حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره جزئیات حذف یارانه موالید در سال ۹۹، اظهار کرد: هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است، افزود: در صورت موجود بودن منابع، کار پرداخت یارانه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

 

شمس گفت: در بحث یارانه‌ها همواره تقسیم کار به این صورت بوده که شناسایی مشمولان بر عهده وزارت رفاه باشد و پرداخت توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود، در این موضوع نیز ظرف یک ماه آینده که قانون ما را مکلف کرده موارد شناسایی شده را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کنیم و در صورت وجود منابع سازمان هدفمندی پرداخت یارانه‌ها را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: برخی تصویب این قانون را مخالف سیاست‌های کلان جمعیتی می‌دانند، اما باید به همه هموطنان گفت که هیچ نگرانی در این موضوع وجود ندارد. درست است که دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شرایط کرونایی با محدودیت‌های مالی جدی روبه رو است، اما وزارت رفاه ظرف یک ماه آینده شناسایی موالید جدید را انجام خواهد داد.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در قانون ذکر شده یارانه موالید و اشاره‌ای نکرده که دهک چندم جامعه باید شناسایی شود و یک ماه بعد از ابلاغ قانون شناسایی‌ها صورت می‌گیرد، یعنی ۱۱ خرداد ماه این قانون به وزارت رفاه ابلاغ شد و ما از این تاریخ به بعد موالید را شناسایی و بررسی می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که فرزند چندم خانواده‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرد؟ گفت: در قانون فقط ذکر شده موالید و اشاره‌ای به این موضوع نشده که فرزند چندم باید مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد.

 

شمس افزود: بعد از آن که بررسی‌ها صورت گرفت و افراد شناسایی شدند، اشخاص معترض می‌توانند در سامانه‌ yaraneh10.mcls.gov.ir  اعتراض خود را وارد کنند، البته باز هم در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

 

پاسخ میرزایی به حذف یارانه موالید جدید: حذفی در کار نیست، مشمولان شناسایی می‌شوند!

سخنگویی ستاد شناسایی تبصره ۱۴ قانون بودجه درباره شناسایی موالیدن جدید برای دریافت یارانه نقدی توضیحاتی را مطرح کرد.

 

به گزارش تسنیم، حسین میرزایی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئیات حذف یارانه موالید در سال 99، اظهار کرد: هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (14) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرده است.

 

وی تصریح کرد: 11 خرداد ماه امسال  این آیین‌نامه‌ ابلاغ شده است و ما مکلفیم ظرف یک‌ ماه این شناسایی را انجام دهیم. همچنین موالیدی که از ابتدای سال 99  به دنیا آمده‌اند ظرف یک ماه شناسایی خواهند شد و وزارت رفاه طی هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها لیست مشمولان را در اختیار این سازمان قرار خواهد داد.

 

سخنگویی ستاد شناسایی تبصره 14 قانون بودجه در پاسخ به این پرسش که حذف موالید جدید مغایر با سیاست‌های کلی جمعیتی که مبنای آن تشویق فرزندآوری است محسوب نمی‌شود، گفت: اساساً بحث حذف مطرح نیست و مسئله شناسایی و کسانی که باید مشمولان بشوند مطرح است  و ‌علی‌القاعده موالید جدید دنباله‌روی خانواده‌هایشان هستند و اگر خانواده مشمول یارانه باشد، فررند هم یارانه دریافت خواهد کرد و در سیاست‌های کلی جمعیت مسئله تشویق به فرزندآوری است و اساساً نباید دچار واگرایی در سیاستگذاری بشویم. بحث این است که در مواردی که منابع محدودی وجود دارد لفظ و فعل شناسایی مطرح می‌شود تا پرداختی هدفمند انجام شود.

 

میرزایی ادامه داد: به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد و مردم بدانند که در پروتکل‌ها و سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری توجه خواهد شد و قطعاً نصب العین ما خواهد بود و ان‌شاءالله ظرف یک‌ماه آینده خبرهای خوبی اعلام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که از فرزند چندم خانواده فرایند شناسایی انجام می‌شود، افزود: در بحث قانون تنها به موالید اشاره شده است و اشاره به فرزند چندم نشده است و چند موضوع در اطلاع‌رسانی که ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد به موارد مختلفی از جمله فرایند شناسایی، نحوه اعتراضات و... پرداخته خواهد شد.

 

سخنگویی ستاد شناسایی تبصره 14 قانون بودجه گفت: هم اکنون هیچ سایتی برای این مسئله در نظر گرفته نشده است و بعداً در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد و هم اکنون همطوطنان نیازی ندارد که اقدامی را انجام دهند.

 

میرزایی در پایان گفت: شناسایی مشمولان برای دریافت یارانه نقدی به عهده وزارت رفاه است و اطلاعات آنها بر اساس شناسنامه اقتصادی و اجتماعی تهیه و در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده می‌شود و این سازمان  بر مبنای شرایط مالی پرداخت‌ها را انجام خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------