کارگران صاحب سهام عدالت می‌شوند؟!



اخبار,اخبار اقتصادی,سهام عدالت کارگران
اگرچه مجلس به دنبال ساماندهی جاماندگان سهام عدالت است اما هنوز در طرح جدید هم اسمی از کارگران برده نشده این در حالیست که فعالان کارگری معتقدند، این قشر حتما باید در اولویت حمایت باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این رابطه فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در گفت و گویی اظهار داشت: سهام عدالت که اواسط دهه هشتاد توزیع شد تنها بخش کوچکی از جامعه کارگری را دربرگرفت، این در حالی بود که بخشی از کارمندان دولتی و اداری مشمول سهام عدالت شدند. از همان زمان فعالان کارگری خواستار شمولیت کارگران کارخانجات و … در طرح سهام عدالت شدند اما به این موضوع توجهی نشد تا اینکه مسئولان اعلام کردند پرونده سهام عدالت بسته شده است.

 

وی افزود: در این بین با توجه به فعال شدن بازار بورس و مطرح شدن مجدد سهام عدالت، کارگران، انجمن‌ها، کانون‌ها و نهادهای مرتبط کارگری پیگیر این موضوع هستند که چرا سهام عدالت به کارگران تعلق نگرفته است. ما این موضوع را از مجلس و دولت و … پیگیر شدیم تا اینکه قرار شد در مجلس به ساماندهی سهام عدالت بپردازند.

 

بیات با اشاره به ضرورت مشمولیت کارگران در سهام عدالت جدید، گفت: کارگران جزو نیروهای مولد هستند و سرمایه‌های اصلی تولید و اقتصاد محسوب می‌شوند؛ بنابراین از کارگران محق تر برای دریافت سهام عدالت چه گروهی است؟ باید مشمولیت کارگران در طرح سهام عدالت جزو برنامه‌های اصلی مجلس باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------