خبری از صندوق توسعه ملی نیست؟



اخبار,اخبار اقتصادی,صندوق توسعه ملی
دقیقا یک ماه از وعده تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار گذشته است و با اینکه چند تاریخ مختلف به صورت غیرمستقیم نیز برای اجرایی شدن وعده مذکور از سوی مسئولان اعلام شد، هنوز خبر دقیقی از تزریق این پول به بورس نیست.

به گزارش ایسنا، تصمیم تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی در روزهایی گرفته شد که شاخص بورس به طور مداول حرکتی نزولی داشت و مسئولان در پی تزریق منابع جدید به این بازار برای بازگرداند تعادل به آن بودند. هرچند این تصمیم مخالفان زیادی نیز داشت و برخی کارشناسان بر این نکته تاکید می کردند که اجرای چنین تصمیمی نه تنها به بازار سرمایه کمک نمی کند، بلکه باعث دخالت در این بازار شده و اجازه نمی دهد بورس راه خود را پیدا کند.

 

با همه این اوصاف، با وجود اینکه دقیقا یک ماه از خبری که از سوی حسن قالیباف اصل-رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار- مبنی بر تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار با هدف بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی اعلام شد، هنوز خبری از اجرای این تصمیم نیست.

 

البته چندی پیش یکی از اعضای شورای عالی بورس به ایسنا گفت که این اقدام قطعا صورت می گیرد و درحال طی کردن مراحل اداری است. حتی برخی منابع خبری از تزریق این پول در آخر هفته جاری خبر داده بودند که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

 

البته چراغ بازار سرمایه در روزهای میانی و پایانی هفته جاری سبز بود و برخی تحلیلگران بر این باورند که اصلاح شاخص تمام و حرکت بازار منطقی شده است و در این شرایط شاید نیازی به تزریق منبع جدید نباشد، با این حال باید منتظر ماند و دید تصمیم مسئولان در این مورد چه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------