سخنگوی صنعت برق: قیمت برق مشترکین پرمصرف، ۱۶ درصد نسبت به دیگران گرانتر محاسبه می شود



اخبار,اخبار اقتصادی,برق رایگان
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: مصرف روزانه گاز کشور نسبت به ۱۰ روز گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص میزان افزایش مصرف برق با سرد شدن هوا  و هشدار وزارت نیرو برای قطعی برق در صورت نبود صرفه جویی  مردم تصریح کرد: برای تامین برق مورد نیاز کشور از نیروگاه‌های حرارتی استفاده می‌کنیم. در زمستان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش می یابد و این امر در فرایند تحویل  گاز به نیروگاه‌ها اختلال ایجاد می کند.

 

او ادامه داد: البته همکاری خوبی با وزارت نفت در تحویل سوخت دوم نیروگاه‌ها یعنی سوخت مایع داریم اما تحویل این نوع سوخت سخت‌تر است و برای وجود شبکه پایدار برق باید صرفه جویی به شکل جدی در نظر گرفته شود.

 

این مقام مسئول در خصوص اطلاع رسانی درباره طرح برق امید و تاثیر آن در میزان مصرف برق مشترکان گفت: امسال مشترکان کم مصرف و خوش مصرف  ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و  نشان می‌دهد مردم اطلاعات کافی برای راهکار‌های صرفه جویی مصرف برق  دارند.

 

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: در طرح برق امید، قیمت برق مشترکین پرمصرف، ۱۶ درصد نسبت به دیگران گرانتر محاسبه می‌شود و قبض برق مشترکان کم مصرف که در مناطق عادی کشور در فصول سردسال زیر ۸۰ کیلووات مصرف برق دارند، رایگان خواهد بود.

 

رجبی افزود: هم اکنون شبکه برق کل کشور پایدار است و امیدواریم این روند در روز‌های آینده  هم ادامه داشته باشد و صرفه جویی مردم هم در این زمینه کمک می‌کند . در استان‌های جنوبی که با سیل و آبگرفتگی درگیر هستند، هیچ قطعی برقی مشاهده نشده است.

 

مصرف گاز تا هفته آینده به ۶۰۰ میلیون متر مکعب می رسد

در ادامه برنامه جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در خصوص میزان مصرف گاز در کشور گفت: از هفته قبل سرد شدن هوا و شرایط فعلی پیش بینی شده بود و ظرفیت شبکه گاز کشور افزایش یافته است.

 

او ادامه داد: مصرف روزانه گاز کشور نسبت به ۱۰ روز گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است و پیش بینی می کنیم با سرد شدن هوا تا هفته آینده به رکورد مصرف ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز برسیم.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: اولویت ما تامین گاز بخش خانگی است و  وظیفه داریم تا جایی که امکان دارد گاز نیروگاه‌ها را هم تامین کنیم در غیر این صورت از سوخت دوم استفاده می کنیم.

 

جولایی تصریح کرد: سال گذشته بیشترین مصرف گاز در بهمن ماه بود که به رکورد ۶۱۶ میلیون متر مکعب رسیدیم.

 

این مقام مسئول گفت: شومینه هدر رفت حرارتی بالایی دارد و بعد از آن شوفاژ در مرتبه بعدی مصرف است. شهروندان با متعادل کردن دمای منزل می‌توانند مصرف بهینه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور فراوری می‌شود که بیشتر این گاز در مصارف خانگی است، افزود: مصرف گاز ما از میانگین جهانی بالاتر است به طور مثال در اروپا حدود یک پنجم مصرف ما است. باید طرح بهینه سازی از طرف شهروندان رعایت شود.

 

مدیر دیسپچیگ شرکت ملی گاز گفت: طرح رسوب گیری و عایق سازی موتورخانه ها در دستور کار است تا مصارف خانگی بهینه شود.

 

جولایی افزود: همچنین طرح کاهش هزینه گاز مشترکان کم مصرف هم مطرح شده که هنوز به تصویب نرسیده است و هفته آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------