وزیر نیرو: قبض رایگان آب برای مشترکان کم مصرف از ابتدای دی ماه اعمال می شود



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر نیرو
وزیر نیرو از اعمال قبض رایگان آب برای مشترکان کم مصرف از ابتدای دی ماه خبر داد.

وزیر نیرو در مصاحبه با صداوسیما گفت: براساس مصوبه امروز هیئت وزیران، مشترکانی که مصرف آنان تا یک سوم الگوی مصرف آب است مشمول صدور قبض صفر یا همان قبض رایگان خواهند شد.

 

وی افزود: پیش بینی ما این است که در شرایط کنونی حدود ۴ میلیون مشترک آب جزو کم مصرف‌ها هستند که امیدواریم تعداد آن‌ها بیشتر شود.

 

وزیر نیرو گفت: دولت در مصوبه امروز تاکید کرد برنامه‌هایی را در ماه‌های آینده اجرایی کنیم که براساس آن پرمصرف‌ها به کاهش مصرف آب تشویق شوند، اما اگر تشویق‌ها موثر واقع نشد با تصویب شورای اقتصاد، تعرفه آب مصرفی این دسته از مشترکان بعد از بازه زمانی شش ماه، افزایش می‌یابد.

 

آقای اردکانیان با بیان این که براساس برآورد ما هم اکنون حدود ۱۵ درصد از مشترکان آب و حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق، مشمول پاداش و یا تخفیف صددرصدی در قبض مصرفی هستند، افزود: همان طور که در موضوع برق، داریم به هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی مصرف در فصل تابستان می‌رسیم، امیدواریم در بخش آب به این هدف و حتی بالاتر از آن برسیم، البته طراحی ما این است که در بخش آب، کاهش ۳۰ درصدی در مصرف اتفاق بیافتد.

 

وی ادامه داد: اوایل هفته آینده مصوبه امروز هیئت وزیران دریافت شده و تا آخر آذر، دستورالعمل‌های اجرایی آن به شرکت‌ها و استان‌ها ابلاغ می‌شود و بر این اساس، از ابتدای دی مصرف مشترکان، برای برخورداری از تخفیف، محاسبه می‌شود.

 

وزیر نیرو با اشاره به این که این موضوع، پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب هیئت وزیران با هدف اصلاح مصرف بوده است، گفت: گروه هدف ما پرمصرف‌ها هستند و از این رو با این طرح، آن‌ها را تشویق می‌کنیم که مصرف خود را مدیریت کنند.

 

آقای اردکانیان افزود: در بخش برق که مصوبه آن را از اول آبان اجرایی کردیم با آموزش‌هایی که آغاز کردیم به ویژه نصب پنل‌های خورشیدی روی پشت بام ها، کولر‌ها و نظایر آن، به نتایج مثبت آن در فرصت شش ماهه از آبان امسال امیدواریم، زیرا در ۴۵ روزی که از اجرای قبض رایگان برای کم مصرف‌ها در بخش برق می‌گذرد، در مقایسه با آبان سال گذشته، از ۱۸ میلیون قبضی که صادر شد پرمصرف‌ها ۱۳ درصد کاهش و کم مصرف‌ها ۳/۵ درصد افزایش یافته است.

 

وی گفت: در بخش برق نیز مشترکانی که تا یک سوم الگو، مصرف کنند قبض صفر صادر می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------