جدیدترین مصوبه قرارگاه مرغ/ عرضه مرغ بسته بندی در فروشگاهها ممنوع



قیمت مرغ،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تصویب قرارگاه ساماندهی بازار مرغ، عرضه مرغ بسته بندی شده در فروشگاه ها ممنوع شد.

به گزارش مهر، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست قرارگاه ساماندهی بازار مرغ درباره علت ایجاد صفوف فروش مرغ گفت: فروشگاه‌ها، مرغ را با قیمت گران به دهک‌های پایین می‌فروختند و آنها نیز به میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کردند. تعداد دکه‌های فروش مرغ در میادین میوه و تره بار کم بود و در نتیجه صف فروش مرغ ایجاد می‌شد. این در حالی است که مرغ در بازار به اندازه کافی وجود داشت اما نظام توزیع مناسب نبود.

 

وی با بیان اینکه مرغ را به صورت انبوه وارد بازار می‌کنیم، گفت: با این حال وزارت اطلاعات به کمک ما آمد و در حال پایش این موضوع هستیم تا آرامش بر بازار حاکم شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین مصوبه قرارگاه ساماندهی بازار مرغ گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته بندی مرغ در قالب توزیع های بزرگ را که در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود را ممنوع کرده ایم تا مرغ در دسترس مردم قرار گیرد.

 

خاوازی افزود: این واحدهای بسته بندی مرغ در هر شیفت کاری، ۳۶۵ تن مرغ را بسته بندی می‌کردند در حالی که سه شیفته در حال کار بودند البته فکر اشتغال نیروهای این واحدها هستیم اما به هر حال عرضه مرغ بسته بندی شده، مرغ را از دسترس مردم خارج می‌کرد.

 

وی درباره افزایش قیمت مرغ تصریح کرد: علیرغم مخالفت رئیس جمهور، تعداد زیادی از تولید کنندگان خواهان تغییر قیمت مرغ بودند و ما از مهرماه گذشته تاکنون قمیت جدیدی برای مرغ تعیین نکرده بودیم این در حالی است که نرخ نهاده‌های دامی افزایش یافته بود از همین رو نرخ رسمی مرغ افزایش یافت.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همه تصور می‌کردند با توجه به اینکه تولید کنندگان، نهاده را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرند لذا نرخ تولید بالا نیست اما ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تنها ۴۰ درصد هزینه تولید کنندگان مرغ را پوشش می‌دهد.

 

خاوازی افزود: مرغی که امروز در بازار می‌بینیم حاصل برنامه ریزی یک تا یک سال و نیم قبل است و حلقه‌های تولید زیاد در این مسیر وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تحریم‌ها، در ۵ ماه گذشته تمام اجزای تشکیل دهنده حلقه تولید مرغ، نهاده‌های خود را تحویل گرفته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------