آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

قیمت طلا و سکه کاهش می‌یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,سکه

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیحاتی درباره نوسانات بازار سکه و طلا در روز جاری داده و تاکید کرد که قیمت‌ها در این بازار کاهش می‌یابد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا ثابت بود اما از روز گذشته با افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت سکه و طلا در بازار روبرو شدیم.

 

وی با این ادعا که صبح امروز قیمت سکه تمام طرح جدید به بیش از ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲۰۵ هزار تومان رسید، اظهار کرد: این در حالی است که عصر امروز قیمت سکه تمام طرح جدید به دو میلیون و ۹۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۹۹ هزار تومان کاهش یافته است.

 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: گفتنی است قیمت نیم سکه صبح امروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه نیز ۶۹۰ هزار تومان بود که در حال حاضر قیمت نیم سکه به یک میلیون و ۳۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه به ۶۳۲ هزار تومان کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت امروز در بازار سکه و طلا ناشی از تقاضای کاذب، التهاب بی جا و وجود قیمت‌های غیر واقعی بود، تاکید کرد: با توجه به التهاب بی جا، سمت و سوی بازار مشخص نیست و باید صبر کنیم و ببینیم شرایط چند روز آینده چگونه رقم خواهد خورد؟ شرایط در بازار به گونه‌ای است که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و قیمت جهانی نیز تغییر نکرده است اما تقاضای کاذب، التهاب بی جا و وجود قیمت غیر واقعی موجب شده است تا شرایط بازار بدین ترتیب پیش برود.

 

او افزود: پیش بینی می‌کنیم که شرایط به وجود آمده ادامه دار نخواهد بود و وضعیت فعلی ثابت و منطقی نیست و بازار طی روزهای آتی به سمت واقعی شدن پیش می‌رود.

 

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه طرح‌های پیش فروش سکه و حراج آن به منظور متعادل‌ ساختن بازار سکه چقدر موفق بوده است، تصریح کرد: تعادل در این راستا برقرار شد اما مسائل حاشیه‌ای ناشی از شایعات بی جا و تزریق التهاب به بازار به پیش آمدن وضعیت موجود دامن زد که البته طی چند روز آینده پیش بینی می‌کنیم شرایط در راستای کاهش قیمت‌ها تغییر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------