چرا برخی متقاضیان، وام کرونا نگرفتند؟



وام کرونا،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، سال گذشته وزارت کار امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در “سامانه کارا” فراهم کرد اما «موانع بانکی» یکی از دلایل عمده انصراف متقاضیان کسب و کار آسیب دیده از کرونا بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر این اساس مقرر شد, کلیه صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خصوصی و تعاونی مشمول طرح اعم از کارفرمایی و خویش فرمایی که در رسته های ۱۴ گانه از پیش مصوب و شناسایی شده فعال که باشند, و کد بیمه پردازی در سامان تأمین اجتماعی داشته و در جهت حفظ اشتغال موجود اقدام کرده باشند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا قرار می گیرند.

 

اما مطابق آمار ارائه شده تا کنون بیش از ۴۳ هزار میلیاردتومان تسهیلات کرونا به خانوارها و کسب‌وکارهای متقاضی پرداخت شده است.

 

در مرحله نخست پرداخت تسهیلات، ۲۲هزار میلیارد تومان به خانوار، ۶٫۶ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای آسیب دیده، ۲٫۵ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های معظم حمل‌ونقلی و ۴٫۵ میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد.

 

در مرحله دوم نیز ۷٫۵ هزار میلیارد تومان به خانوارها و ۲۰۰ میلیارد تومان وام ویژه بنگاه‌های سه گانه (فرهنگ و هنر، گردشگری و ورزش و جوانان) پرداخت شده است.

 

جمع این میزان پرداختی در دو مرحله کمی بیش از ۴۳هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که دولت در مرحله اول ۷۵هزار میلیارد تومان و در مرحله دوم ۱۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به متقاضیان در نظر گرفته و تصویب کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------