آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

شرکت انگلیسی: ایران از بیت کوین برای دور زدن تحریم استفاده می‌کند



استخراج ارز دیجیتال در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
یک شرکت انگلیسی تحلیل بازار رمز ارز مدعی شد که ایران از استخراج بیت کوین برای دور زدن و کاهش تأثیر تحریم هایی که ایالات متحده و سایر کشورها از سال ۲۰۰۶ بر این کشور اعمال کرده اند، استفاده می کند.

به گزارش تسنیم، یک شرکت انگلیسی تحلیل بازار رمز ارز مدعی شد که ایران از استخراج بیت کوین برای دور زدن و کاهش تأثیر تحریم هایی که ایالات متحده و سایر کشورها از سال 2006 بر این کشور اعمال کرده اند، استفاده می کند.

 

در گزارش "الیپتیک" Elliptic، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین، آمده است:

ایران به طور غیرمستقیم از استخراج بیت کوین برای صادرات بخشی از ذخایر انرژی خود که صادرات آنها با تحریم های مذکور با مشکل روبرو شده است، استفاده می کند.

 

ایران از بیت کوین (BTC) به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم های سخت استفاده می کند و تخمین زده می شود که 4.5 درصد از کل بیت کوین جهان را در خود جای داده است که این امر حاکی از آن است که این کشور بطور غیر مستقیم از بیت کوین برای صادرات ذخایر انرژی خود استفاده می کند.

 

ایران یکی از معدود کشورهایی است که دارای ذخایر نفتی فراوان در جهان است. با این حال ظرفیت این کشور برای صادرات و استفاده از این ذخایر به دلیل تحریم ایالات متحده در دهه گذشته، بشدت محدود شده است.

 

این امر باعث شده تا دولت ایران به استخراج بیت کوین روی آورد چرا که یکی از ابزارهای بالقوه برای تبدیل توان انرژی خود به محصولی است که این کشور می تواند از آن سود ببرد.

 

الیپتیک همچنین در گزارش خود به خطرات نقض تحریم ها در معاملات بیت کوین اشاره کرد و نوشت: در حالی که ایران و ماینرهای (معدنچیان) مستقر در این کشور از مزیت بیت کوین بهره مند می شوند، هر موسسه و شخصی که بیت کوین ارسال می کند می تواند این تحریم های بین المللی را نقض کند.

 

این احتمال وجود دارد که هر معامله بیت کوین شامل هزینه کارمزد ارسال به یک ماینر (معدنچی) بیت کوین در ایران توسط فرستنده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------