آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

شتران قطری مسافران پرحاشیه گمرک



شتر،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
معاون فنی گمرک ایران گفت: محموله شترهای قطری به علت نقص اسناد و تائید نشدن منشا ارز برای ترخیص از گمرک به صاحب کالا تحویل داده شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گمرک، آقای مهردا جمال ارونقی در این مورد گفت: محموله شترهایی که اخیرا وارد گمرک شده بود، اما به دلیل نقص اسناد و عدم تائید منشا ارز امکان ترخیص نداشت، طی مذاکراتی برای ممانعت از اتلاف این حیوانات، تحویل صاحب کالا شد.

 

وی افزود: بامداد دیروز ۱۱ کامیون حاوی ۱۸۴ نفر شتر از مبدا قطر وارد بندر لنگه شده در حالی که هیچ یک از فرایند ورود کالا را طی نکرده بود و حتی ثبت سفارش آن امروز صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه این شترها حتی به گمرک اظهار نشده و کد رهگیری بانک جهت تائید منشا ارز هم نداشت افزود: در این شرایط امکان ترخیص این حیوانات برای گمرک ایران وجود نداشت.

 

این مقام مسئول در گمرک ایران ادامه داد:، اما با توجه به اینکه در دو روز آخر هفته به دلیل تعطیلی، امکان انجام فرایند تجاری برای صاحب کالا وجود نداشت و با توجه به گرمای شدید احتمال تلف شدن این حیوانات مطرح بود، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی گمرک و اخذ مجوزهای قانونی، محموله شترها نیز ترخیص و تحویل صاحب آن شد.

 

به گفته ارونقی، صاحب کالا متعهد شده که ابتدای هفته آینده در اسرع وقت جهت انجام فرایند قانونی ترخیص شترهای وارداتی اقدام کنند.

 

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد: از ۱۸۴ شتری که به گمرک رسید، یک نفر قبل از ورود و در مسیر، تلف شده بود.

 

گفتنی است؛ طی مدت اخیر بارها محموله حیوانات از سوی واردکنندگان به گمرک رسیده، اما فرایند واردات را از قبل طی نکرده بودند؛ به طوری که فقط در حد ثبت سفارش بوده و سایر مجوزها از جمله کد رهگیری بانک صادر نشده بود و امکان ترخیص نداشت، اما به دلیل شرایط خاص موجودات زنده و امکان تلف شدن، طی رایزنی و دریافت تعهد با حواشی بسیار ترخیص شده بودند؛ از جمله آن‌ها گورخرهای آفریقایی که بعد از ترخیص دو راس آن تلف شد، گوسفندان فرانسوی که با وساطت وزیر کشاورزی ترخیص شدند و یا مسافری که سه چمدان خزنده آورده بود و در نهایت مرجوع شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------