آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

عضو کمیسیون کشاورزی: کشور با کمبود «گوشت قرمز» روبه‌رو می‌شود



جلال محمودزاده،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: کشور در تابستان حتماً با مشکل کمبود گوشت قرمز مواجه خواهد شد و دولت باید میزان ذخایر استراتژیک خود را بالا ببرد.

جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کشور در تابستان حتماً مشکل کمبود گوشت قرمز را خواهد داشت، گفت: جلساتی را با وزیر مربوط داشتیم که باید میزان ذخایر استراتژیک را بالا ببرد. دولت باید ذخایر استراتژیک کشور را در کالاهای اساسی و محصولاتی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید یا گوشت مرغ حداقل برای شش ماه در انبارها و پشتیبانی امور دام و عوامل خرید و تعاونی‌های روستایی ذخیره و سپس عرضه کند. 

 

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌ و کمبود بارندگی در برخی مناطق که تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، علوفه کم تولید شده است و نهاده‌های دامی به اندازه کافی نداریم. این اتفاق موجب ایجاد مشکل در تولید گوشت می‌شود. دامداران هم برای اینکه علوفه گران قیمت نخرند، دام خود را حذف می‌کنند، به کشتارگاه‌ها می‌دهند یا برخی از کشور به صورت قاچاق خارج می‌کنند. حذف دام‌های مولد یکی از خطرهایی است که در مورد تولید گوشت قرمز وجود دارد و دامدار به دلیل گران شدن نهاده‌های دامی و علوفه، دست به این اقدام می‌زند که موجب جلوگیری از تولید مثل می‌شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: وجود ذخایر استراتژیک باعث می‌شود اگر در مقاطعی با کمبود شدید اقلام اساسی روبه‌رو شدیم، بازار متعادل شود. دولت باید ذخایر استراتژیک را تقویت کند و تحمل کشور را در این باره بالا ببرد تا خشکسالی را بگذرانیم. ما در مجلس موضوع را گوشزد کردیم که ذخایر استراتژیک را بالا ببرند، واردات مورد نیاز را انجام دهند و در سردخانه‌ها ذخیره کنند تا کم کم محصولات را به بازار تزریق کنند. راه دوم جبران کمبود اقلام اساسی واردات نهاده‌های دامی از کشورهای خارجی است که در اختیار دامداران قرار بگیرد و حداقل دام مولد را خارج از کشور نبرند یا کشتار نکنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------