تیم‌های ویژه نظارت بر مصرف برق در پایتخت از امشب فعال می‌شوند



تیم‌های ویژه نظارت بر مصرف برق،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
تیم های نظارت ویژه شبانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با همراهی نمایندگان دادستانی به منظور قطع روشنایی های غیرضروری و تزئینی ساختمان های اداری و تجاری و برج های مسکونی پایتخت، از امشب/۱۹تیر/ فعال می‌شوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به دنبال افزایش نامتعارف مصرف برق کشور و بروز خاموشی های ناشی از سبقت گرفتن مصرف از توان تولیدی نیروگاه های کشور، همزمان با اعمال برنامه های فنی در حوزه کاهش بار شبکه، گروه های ویژه نظارتی نیز به منظور رصد وضعیت روشنایی غیرمتعارف ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی پایتخت، آغاز به کار می کنند.

 

براساس برنامه ریزی های انجام شده، به منظور کاهش بار شبکه توزیع برق و جلوگیری از بروز خاموشی، کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با همراهی و همکاری نمایندگان دادستانی تهران، با اجرای گشت های شبانه، روشنایی های غیرمتعارف و تزئینی مشترکان را در تهران، رصد و تعدیل خواهند کرد.

 

در این راستا و طبق دستورالعمل های ابلاغی، تمامی ادارات تهران موظف هستند علاوه بر کاهش حداقل ۵۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری، در خارج از ساعات کاری نیز حداکثر معادل ده درصد مصرف برق دوره مشابه سال گذشته، برق مصرف کنند.

 

برق منطقه ای تهران: یک ماه زودتر از پارسال از اوج مصرف برق عبور کردیم

همچنین در این بازه مدیر امور دیسپاچینگ منطقه‌ای تهران گفت: روز سه شنبه هشت تیر ماه میزان مصرف با ثبت عدد ۱۰ هزار و ۷۱۵مگاوات در زمان اوج مصرف (پیک) روز، از پیک نیاز مصرف سال گذشته که ۱۰ هزار و ۵۸۳ مگاوات بود، گذر کرد.

 

«حسن عبدالرضایی» روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش نیاز مصرف شبکه در پیک تابستان و همچنین افزایش زودهنگام دما در سال جاری، در روز سه‌شنبه هشتم تیرماه میزان مصرف برق در حوزه تحت پوشش شرکت برق منطقه ای تهران (استان های تهران، البرز و قم) با ثبت عدد ۱۰ هزار و ۷۱۵ مگاوات در پیک روز، از پیک نیاز مصرف سال گذشته که معادل با ۱۰ هزار و ۵۸۳ مگاوات بود، گذر کرد.

 

وی ادامه داد: این مقدار نسبت به پیک بار مشابه هم روز سال گذشته، رشدی برابر ۱۴.۷درصد بار و رشد ۱۶.۱درصدی دما را نشان می‌دهد که با توجه به وقوع این امر، مشارکت بیشتر مصرف کنندگان جهت انجام مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع انرژی بیش از پیش ضرورت دارد.

 

از ابتدای خردادماه به علت افزایش دما، مصرف برق در تهران افزایش داشته و از این رو شرکت توزیع نیروی برق تهران جدول زمانبندی خاموشی ارائه کرده است و وضعیت برق تهران به صورت مستمر رصد می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------