آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

تداوم خاموشی‌ها در اصفهان تا شهریور ماه



قطعی برق در اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به اینکه خاموشی های بدون برنامه ریزی دو یا سه باره در روز چیزی جز خجالت برای صنعت برق ندارد، گفت: با توجه به شرایط تولید برق، خاموشی های برنامه ریزی شده در اصفهان تا شهریور ماه ادامه می یابد، اما با کاهش دمای آب و هوا و کاهش بار شبکه، امیدواریم از میزان خاموشی های بدون برنامه کاسته شود.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تداوم قطعی بی برنامه و چند باره برق در اصفهان، اظهار کرد: در سطح کشور چند واحد نیروگاهی به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شده اند که این موجب کاهش تولید شده است.

 

وی افزود: از سوی دیگر افزایش دمای هوا موجب افزایش مصرف برق شده که این موجب عمکلرد رله های فرکانسی و حفاظتی شده است، اما پیش بینی شده با کاهش دمای هوا از روز دوشنبه، از میزان خاموشی های بدون برنامه کاسته شود.

 

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به اینکه اکنون پاسخی برای افزایش مصرف برق و به دنبال آن عملکرد رله های فرکانسی و خاموشی های بدون برنامه به مردم نداریم، گفت: البته ورود رله های فرکانسی پایداری شبکه سراسری برق را حفظ می کند، اما مردم روزانه دو بار و حتی سه بار در روز درگیر خاموشی می شوند که این به جز خجالت و آبروریزی برای صنعت برق چیزی ندارد.

 

وی با بیان اینکه تا ساعت ۱۲:۳۹ دقیقه امروز ۱۰ مرتبه رله های فرکانسی در سطح استان اصفهان عملکرد داشته و موجب خاموشی بدون برنامه ریزی شده است، گفت: اگر رله های فرکانسی عمل نکنند، شبکه سراسری دچار فروپاشی می شود.

 

نوحی با اشاره به برنامه زمان بندی خاموشی ها در اصفهان، گفت: به واقع در خاموشی ها مردم صبوری به خرج می دهند، اما به دلیل افزایش مصرف برق در سطح کشور و عدم تولید نیروگاه های برقابی تولید و مصرف برق برهم خورده است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل عدم تولید نیروگاه های برقابی، نزدیک ۹ هزار مگاوات تولید برق نداریم، افزود: در حال حاضر مصرف شبکه سراسری برق حدود ۶۵ هزار مگاوات و تولید آن ۵۳ هزار مگاوات است که این اختلاف ۱۲ هزار مگاواتی موجب مشکلاتی در تامین برق شده که بخشی از آن به دلیل خروج نیروگاه ها برقابی و بخشی به دلیل افزایش مصرف برق است، اما به طور قطع نمی توان به شکل برنامه ریزی شده کمبود برق را مدیریت کنیم.

 

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با تاکید بر اینکه به طور قطع خاموشی های با برنامه برق را تا شهریور ماه خواهیم داشت، تصریح کرد: البته خاموش های بدون برنامه نیز با توجه به شرایط موجود و افزایش دمای هوا همچنان ادامه دارد.

 

وی درباره گلایه برخی شهروندان مبنی بر اینکه برق مناطق کم برخوردار اصفهان همچون زینبیه و حصه و ... بیشتر از دیگر نقاط شهر قطع می شود، گفت: این گونه نیست و باید توجه داشت که خاموشی های با برنامه به صورت عادلانه و منظم در تمام نقاط شهر تقسیم شده است، اما به دلیل عملکرد رله های حفاظتی و فرکانسی، شاهد خاموشی های دو یا سه باره برق در نقاط مختلف شهر هستیم.

 

نوحی با اشاره به اینکه بسیاری از پست های برق در اصفهان قدیمی است که در این قطعی های برق نیز آنها نیز دچار آسیب و خسارت شده اند، گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ درصد تجهیزات صنعت برق استان دچار آسیب شد، در حالیکه آسیب تجهیزات برقی مردم ۴۰ درصد بود.

 

وی درباره پرداخت خسارت های قطعی برق به لوازم برقی شهروندان نیز، گفت: پرداخت خسارت به مردم به بعد از شهریور ماه موکول شده است.

 

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به شرایط تولید برق، خاموشی های برنامه ریزی شده در اصفهان تا شهریور ماه ادامه می یابد، اما با کاهش دمای آب و هوا و کاهش بار شبکه، امیدواریم از میزان خاموشی های بدون برنامه کاسته شود.

 

وی تصریح کرد: حق مردم این نیست که حتی خاموشی های با برنامه هم داشته باشند، اما زمانی که کاهش تولید داریم، ناچار به خاموشی هستیم.

 

نوحی با اشاره به اینکه روز گذشته جمعه-۲۲ مرداد ماه میزان تولید برق استان ۳۸۰۵ مگاوات و مصرف آن ۴۲۶۵ مگاوات بود که مقدار ۴۵۹ مگاوات از شبکه سراسری برق وارد شبکه استان اصفهان شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------