گنسلر: کنگره اختیار ممنوعیت ارزهای دیجیتالی را دارد



ارز دیجیتال،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بار دیگر تاکید کرد این نهاد قصدی برای ممنوعیت ارزهای دیجیتالی ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتد پرس، گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا - با حضور در بین اعضای کمیته پولی و مالی کنگره این کشور به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نیاز به قانونگذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی یک ضرورت فوری است به نمایندگان کنگره اعلام کرد نیازی به تشکیل یک سازمان جدید برای نظارت بر بازار رمزارزها وجود ندارد اما با توجه به نیاز به استخدام  نیروی متخصص و تجهیزات لازم، کنگره باید بودجه این نهاد را افزایش دهد. 

 

وی با بیان اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار قصدی برای ممنوعیت رمزارزها نظیر چیزی که در چین افتاد ندارد افزود اینکه چنین تصمیمی گرفته شود یا نشود به عهده کنگره خواهد بود. 

 

گنسلر در پاسخ به این سوال که آیا ارزهای دیجیتالی را یک دارایی مالی محسوب می کند یا خیر گفت: من به شخصه رمزارزی ندارم اما تعریف واضحی در این خصوص وجود دارد. وقتی شما یک دارایی را خریداری می کنید و انتظار دارید ارزش آن در آینده افزایش پیدا کند باید آن را یک دارایی مالی حساب کنیم و رمزارزها نیز اکنون چنین تعریفی در ذهن عموم مردم دارند. 

 

به گفته رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اگرچه اکنون امکاناتی مانند کلیدهای خصوصی کیف پول، عمل کردن با اثر انگشت، فعال سازی چند مرحله ای و دیگرمشخصه های امنیتی به حفظ دارایی اشخاص کمک می کند اما این محافظت ها کافی نیستند و برای امنیت بیشتر سرمایه گذاران در این حوزه، باید نهادهای قانونی و نظارتی چارچوب های فعالیت و نظارت را در بازار مشخص کنند. 

 

گنسلر با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ رمزارز بزرگ در بازار وجود دارد گفت: ارزهای دیجیتالی با ارزش ثابت ( استیبل کوین ها) اکنون حدود ۱۲۵ میلیارد دلار ارزش دارند و این یعنی یک رشد ۱۰ برابری طی دو سال و اگر فکری به حال این روند نشود ممکن است ریسک هایی متوجه نظام مالی بشود. وی بسیاری از ارزهای فعلی بازار را بدون پشتوانه خواد که احتمالا در سال های بعدی چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------