آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

طاعون، قیمت گوشت را گران می‌کند؟



طاعون در دام زنده،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در چند استان کشور تایید شد. رئیس شورای تامین دام می‌گوید: این بیماری به دلیل گرانی دارو، شیوع پیدا کرده و اگر کنترل نشود ممکن است دام‌های زیادی تلف و گوشت گران شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در منطقه شکار ممنوع طالقان زیاد شده است. ویروسی که نشخوارکنندگان کوچک از جمله بز کوهی و دام‌ها را درگیر کرده است.

 

البته گفته می‌شود این ویروس قابل سرایت به انسان نیست اما ممکن است کشور را با بحران کمبود گوشت رو به رو کند.

 

رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به بحران پیش آمده توضیح داد: طاعون برخی از دام‌ها را درگیر کرده است. علت شیوع ویروس این است که دامداران به دلیل گرانی دارو، دام خود را واکسینه نکردند.

 

منصور پوریان به تجارت‌نیوز گفت: با شیوع این ویروس عملا ممنوعیت صادرات دام تقویت می‌شود و اگر در روزهای گذشته قرار بود دام‌ها به دلیل انباشت چربی صادر شوند، دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

 

او ادامه داد: چنانچه جلوی انتشار این ویروس گرفته نشود، تعداد زیادی از دام‌های کشور درگیر می‌شود. متاسفانه این اتفاق در مناطق حساس که جمعیت دام زیاد است، به وجود آمده. حالا دامداران علاوه بر بحث کمبود خوراک با معضل بیماری هم رو به رو شدند.

 

تعطیلی دامداران به خاطر گرانی‌ها

پوریان اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی نگهداری دام سخت‌تر از گذشته شده و همین افزایش هزینه‌های سربار دامداران را به مرز تعطیلی رسانده است.

 

به گفته پوریان، برنامه جامعی برای صنعت دامداری وجود ندارد و برنامه‌های تقویت تولید اکثرا در کاغذ نوشته می‌شود و جنبه اجرایی ندارد.

 

او گفت: تاکنون از صنعت دامپروی حمایت نشده و برنامه یک سویه دولتمردان فقط تولید را قربانی کرده است. همین عدم حمایت‌ها عملا تولید دام در کشور را کاهش می‌دهد.

 

بنابراین گزارش طاعون نشخوارکنندگان بیماری جدیدی نیست. این بیماری در سال‌های قبل هم بوده با این وجود برخی سودجویان از این شرایط سواستفاده می‌کنند و به بهانه این بیماری و کمبود دام سالم قیمت گوشت را افزایش می‌دهند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد خوشبختانه دام‌های سبک کرمانشاه علیه طاعون نشخوارکنندگان واکسینه شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------