حلواشکری هم لاکچری شد



قیمت حلواشکری،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رشد بیش از ۶۰درصدی قیمت حلوا شکری در طول یک‌سال گذشته، این ماده غذای را هم به جمع لاکچری‌های سفره صبحانه اضافه کرده است.

به‌ گزارش همشهری، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت هر کیلو حلوا شکری تا پاییز سال گذشته بین ۸۰ تا ۹۰هزار تومان بود طی یک‌سال گذشته قیمت به‌شدت افزایش یافته و هر کیلو از این محصول حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

به‌گفته فروشندگان سوپرمارکت‌ها رشد شدید قیمت این محصول تقاضا برای آن را به‌شدت کاهش داده و اغلب خریداران بسته‌‌بندی‌های کوچک را برای خرید انتخاب می‌کنند. البته شرکت‌های تولیدی برای اینکه افزایش قیمت کمتر به چشم مشتری‌ها بیاید از ترفند تغییر حجم بسته‌ها استفاده می‌کنند و به‌طور مثال به ‌جای بسته‌های ۴۵۰گرمی، بسته ۴۰۰گرمی به بازار می‌فرستند و همان قیمت بسته‌بندی‌ بزرگ‌تر را بر آن درج می‌کنند اما مقایسه قیمت حجم‌های مختلف نشان‌دهنده افزایش قیمت در تمامی برندها و حجم‌هاست.

 

سال گذشته حلوا پشمکی ۵۰۰گرمی برند «قدیما» با قیمت ۴۳.۲۰۰ عرضه می‌شد درحالی‌که امروز بسته ۳۰۰گرمی همین برند ۴۲هزار تومان قیمت خورده است. حلوا شکری ساده ۴۵۰گرمی بیسفود با قیمت۴۳.۵۰۰ به فروش می‌رسید و حالا بسته بندی شده ۴۰۰گرمی همین محصول ۴۴هزار تومان فروخته می‌شود. در محصولات برند معروف عقاب هم بسته‌های ۴۰۰گرمی تا پارسال بین ۳۶ تا ۴۲هزار تومان بود درحالی‌که الان بسته ۲۵۰گرمی‌حلواشکری‌کنجدی ۳۷هزار تومان قیمت خورده است.

 

قیمت حلواشکری،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------