آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

امکان افزایش یارانه نقدی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی



یارانه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌توان زمینه افزایش پرداخت یارانه نقدی را برای طبقه کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه فراهم کرد.

به گزارش صدا و سیما، حسین سلاح ورزی درباره ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پیامدهای آن افزود: ارز یارانه‌ای و ترجیحی به جز گسترش رانت، فساد، سوءاستفاده و ترویج و افزایش قاچاق معکوس و از بین رفتن منابع عمومی و ذخایر ارزی کشور، اثر محسوس و قابل ملاحظه‌ای در کنترل سطح عمومی قیمت‌ها نداشته است.

 

وی اضافه کرد: توزیع کالاها با استفاده از ارز ترجیحی و یارانه ای، بیش از این که حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر کشورمان باشد به نوعی یارانه به ساکنان کشورهای همجوار تلقی می‌شود.

 

سلاح ورزی گفت: هر تصمیم یا سازوکار کارشناسی و منطقی که از طرف دولت برای برچیدن بساط ارز یارانه‌ای از یک سمت و حفظ و تقویت قدرت خرید مردم به ویژه طبقه کم درآمد و حقوق بگیر گرفته شود در راستای اصلاحات اقتصادی بوده و بسیار پسندیده است.

 

رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران ادامه داد: ثمره و کارکرد ارز دولتی و یارانه ای، تاکنون توسعه فساد و گستردگی سوءاستفاده‌ها بوده در حالی که می‌توان با حذف این نقیصه، هم از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کرد و هم برخورداری بیشتر طبقات کم درآمد را از یارانه‌ها فراهم کرد.

 

سلاح ورزی گفت: هدف اصلی قانون هدفمندی یارانه‌ها همانطور که از اسمش پیداست کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در مقابل کسانی است که از یارانه بیشتری استفاده می‌کنند، اما در عمل با پرداخت یکسان یارانه ها، گروه‌های پردرآمد، هم سهم بیشتری از یارانه‌ها می‌برند و هم یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: وظیفه دولت و حاکمیت این است که زمینه‌ای فراهم کند تا این نقص برطرف شود چرا که با اعمال دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها و وجود بانک اطلاعاتی موثر، امکان و زمینه افزایش مبلغ یارانه دهک‌های پایین‌تر و افراد حقوق بگیر با درآمد ثابت وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------