لایحه مهم سنای آمریکا برای رمزارزها



لایحه مهم سنای آمریکا برای رمزارزها،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با ۲۱۸ رای موافق به لایحه یک تریلیون دلاری بودجه زیرساخت که اولویتی کلیدی برای دولت بایدن است رای مثبت داد. این لایحه در ماه آگوست پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش قانون‌گذاران برای اصلاح قانون مرتبط با رمزارزها توسط سنا به ثبت رسیده بود.

به گزارش فراز، پس از تصویب لایحه زیرساخت مالیاتی رمزارزها توسط مجلس نمایندگان، این لایحه اکنون برای امضای رییس‌جمهوربه دفتر جو بایدن فرستاده می‌شود. صنعت رمز ارزها در رابطه با الزام گزارش مالیاتی در این لایحه که به دنبال گسترش تعریف کارگزاربه وجود آمده است نگران است. الزام گزارش دهی باعث می‌شود تا همه کارگزاران معاملات را بر اساس کد مالیاتی فعلی گزارش کنند.

 

طرفداران صنعت رمز ارزها در اعتراض به این لایحه اظهار داشتند که تعریف کارگزار بسیار گسترده است و ماینرها و دیگر مشاغلی که در واقع نقشی در تسهیل معاملات ندارند را درگیر می‌کند. اما ماده دیگری که به این لایحه تحت عنوان کد مالیاتی 6050I اضافه شده است نیز ترسی را در جامعه رمزارزها به وجود آورده است. قانونی که تقریباً ۴۰ سال پیش برای تراکنش‌های نقدی بیش از ۱۰ هزاردلاری حضوری نوشته شده است و گیرندگان را ملزم می‌کند اطلاعات شخصی فرستنده را تأیید کرده و شماره تامین اجتماعی، ماهیت تراکنش و سایر اطلاعات را ثبت کنند و ظرف ۱۵ روز به دولت گزارش دهند.

 

برخلاف سایر کدهای مالیاتی، نقض کد 6050I جرم تلقی می‌شود، البته بعضی از حقوقدانان در واکنش به این کد خاطرنشان کردند که در رابطه با رمزارزها و سایر دارایی‌های دیجیتال همچون توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) اعمال قانون تقریبا غیرممکن خواهد بود.

 

مخالفت با این لایحه باعث شد تا روند تصویب آن در سنا برای بازه‌ای متوقف شود و برای صنعت رمز ارزها این فرصت را فراهم کرد تا برای اصلاحیه فشار بیاورند. با این حال در نهایت با وجود تلاشی ۱۱ ساعته برای تغییر این لایحه، سنا بدون هیچ تغییری آن را تصویب کرد و به مجلس نمایندگان فرستاد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اکنون بایستی نحوه تفسیر این لایحه را توضیح دهد و دستورالعملی را برای چگونگی پیروی مشاغل یا سایر نهادها منتشر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------