آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مالیات بر عایدی سرمایه؛ هزینه ناکارآمدی دولت بر دوش مردم/ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به نظر می‌رسد که مردم باید مالیات تورمی را پرداخت کنند که نقش در آن ندارند. به گزارش…

نوشابه از ابتدای سال تا الان ۱۰۰ درصد گران شد/ اختلاف بیش از ۷۰ درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر



قیمت کالاهای اساسی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قاسمعلی حسنی بیان کرد: قیمت نوشابه از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱٠٠ درصد افزایش پیدا کرده است.

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با نود اقتصادی اظهار داشت: از بین تمام کالاهای بنکداران، نوشابه بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت نوشابه از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱٠٠ درصد افزایش پیدا کرده و نوشابه‌های کوچک پرمصرف برای مصرف‌کنندگان از ۱۷۵٠ تومان به ۴۷۵٠ تومان رسیده است.

 

وی بیان کرد: علت افزایش قیمت شدید نوشابه، بالا رفتن قیمت شکر، آب و پت پلاستیکی است. بعد از نوشابه، شکر با ۹٠ درصد، حبوبات با ۵٠ درصد و روغن با ۳۵ درصد افزایش قیمت بیش از محصولات دیگر برای مصرف‌کننده گران شده‌اند.

 

***

 

اختلاف بیش از ۷۰ درصدی قیمت میوه در میادین با سطح شهر

شکاف قیمت میوه و محصولات فرنگی در میادین و سطح شهر در برخی اقلام به ۷۰ تا ۱۰۰‌درصد رسیده است.

 

به گزارش همشهری، مقایسه قیمت میوه و سبزی در میادین و سطح شهر نشان می‌دهد اختلاف قیمت برخی اقلام میوه و سبزی در میادین و سطح شهر از ۳۰‌درصد معمول فراتر رفته و به‌ویژه در برخی اقلام میوه به نزدیکی ۱۰۰‌درصد رسیده است.

 

گرچه قیمت انواع میوه در میوه‌فروشی‌های مناطق مختلف تهران اختلاف گاه فاحشی با هم دارد، ولی مقایسه میانگین قیمت‌های اخذ‌شده از مناطق مختلف تهران با قیمت‌های درج‌شده در آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه‌و تره‌بار شهر تهران نشان می‌دهد قیمت محصولات عرضه‌شده در میادین میوه و تره‌بار از میانگین قیمت سطح شهر بسیار پایین‌تر است. با این حال، قیمت میوه و سبزی در میادین طی یک ماه‌و‌نیم گذشته از پاییز، در مواردی افزایشی بوده است.

 

در میان محصولات فرنگی و سبزی، فلفل دلمه سبز با افزایش ۵۳۰۰‌تومانی قیمت نسبت به اول پاییز بیشترین رشد قیمت را داشته و هر کیلوگرم از آن به ۱۳۵۰۰ تومان رسیده است. فلفل دلمه رنگی هم طی این مدت ۲‌هزار تومان گران‌تر شده و این نوع فلفل هم در حال حاضر ۱۳۵۰۰ تومان قیمت خورده است. دیگر محصولی که از ابتدای پاییز و حتی تابستان رو به افزایش گذاشت، گوجه‌فرنگی بود.

 

با این حال، اکنون قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای در میادین ۹۷۰۰ تومان است که نصف قیمت آن در بیشتر مناطق تهران است. در میان میوه‌ها نیز انگور سفید در فاصله یک ماه‌و‌نیم ابتدایی پاییز ۹‌هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

 

مقایسه روند یک‌ساله تغییر قیمت‌ها نیز حاکی از آن است که قیمت محصولات پرمصرف میادین میوه و تره‌بار تهران در نیمه پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹‌درصد گران شده و در برخی اقلام این رقم بالاتر بوده است.

 

گزارش مقایسه‌ای سازمان میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد؛ پیاز با ۱۴‌درصد و خیار و گوجه‌فرنگی با ۱۴.۵‌درصد در بین محصولات فرنگی، کمترین افزایش قیمت را در نیمه پاییز ۱۴۰۰ در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته داشته‌اند و بیشترین رشد قیمت هم برای هویج به ثبت رسید که قیمت آن بیش از ۲ برابر شد.

 

قیمت کالاهای اساسی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قیمت کالاهای اساسی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------