آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

ایلان ماسک بخشی از سهام تسلا را فروخت



ایلان ماسک،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
ایلان ماسک به دلیل پرداخت مالیات‌های خود مجبور شد حدود ۵ میلیارد دلار سهام شرکت تسلا را به فروش برساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از edition؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک درهفته جاری تقریباً ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت.

 

پرونده‌هایی که به تازگی در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد که ماسک روز دوشنبه از گزینه‌های اختیار معامله استفاده کرده، سپس تقریباً نیمی از ۲.۱ میلیون سهام دریافتی خود را فروخت و حدود ۱.۱ میلیارد دلار پول نقد برای پرداخت مالیات‌های مربوط به این معامله جمع‌آوری کرد. افزون بر این ماسک در روزهای سه شنبه چهارشنبه  ۳.۶ میلیون سهم دیگر از سهام تسلا را که  حدود ۳.۸ میلیارد دلار ارزش داشت، فروخت.

 

گفته شده، قیمت سهام تسلا در روز فروش تا حدود ۱ میلیون دلار کاهش یافت اما در روز چهارشنبه پس از ساعت کاری و با ثبت نام سرمایه گذاران، سهام این شرکت  حدود 2.7 درصد افزایش یافت. ماسک قبل از معاملات این هفته مالک ۱۷۰.۵ میلیون سهم تسلا بود که بر اساس پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۸۲ میلیارد دلار ارزش داشت. در مجموع، او اکنون روی ۷۱.۴ میلیون سهم، از جمله ۲۰.۷ میلیون سهم که در اوت آینده منقضی می‌شود، گزینه‌های اعمال نشده دارد.

 

او از گزینه‌هایی که در این هفته استفاده کرد، ۲.۵ میلیارد دلار سود به دست آورد، زیرا او فقط باید ۶.۲۴ دلار برای هر سهم تحت شرایط جایزه ۲۰۱۲ پرداخت می‌کرد. او سپس تقریباً ۹۳۴۰۰۰ را با قیمت متوسط ۱۱۸۰ دلار برای هر سهم فروخت.طبق محاسبه بلومبرگ، بیشتر دارایی خالص ماسک در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار، سهام تسلا و اختیار خرید سهام اضافی او است. تسلا (TSLA) دو هفته پیش تنها ششمین شرکتی بود که تا به حال یک تریلیون دلار ارزش داشت. اما او همچنین سهامدار اصلی SpaceX است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------