انفجار خط لوله میعانات گازی در فارس



انفجار خط لوله میعانات گازی در فارس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
لوله میعانات گازی خط ۱۰ اینچ پالایشگاه پارسیان در شهر خوزی بخش وراوری شهرستان مهر دچار حادثه شد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان در گفت و گو با صداوسیما گفت: دقایقی پیش خط لوله ۱۰ اینچی میعانات گازی این پالایشگاه، بر اثر برخورد بیل مکانیکی با آن، منفجر شد.

 

بابایی افزود: این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته است و در حال حاضر نیروهای امدادی و عملیاتی در محل حادثه حضور دارند و خط انتقال را از مبدا قطع کرده اند.

 

این خط انتقال، برای رساندن میعانات گازی از پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر به عسلویه است که بیل مکانیکی در حال ایجاد مسیر برای اجرای خط دوم انتقال میعانات گازی، آن را دچار پارگی کرد.

 

 حادثه پالایشگاه گاز پارسیان مهار شد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: وقوع حادثه با خط انتقال گاز میعانات گازی شرکت پالایش گاز پارسیان مهار شد.

 

 به گزارش ایلنا از وزارت نفت، محمد عسگری درباره حادثه عصر امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ آذرماه) توضیح داد: بیل مکانیکی منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز که در پالایشگاه گاز پارسیان در حال عملیات بوده با خط انتقال میعانات گازی ۱۴ اینچ این پالایشگاه برخورد می‌کند و دچار نشتی می‌شود که بلافاصله خط تخلیه شده و اکنون در حال پاکسازی اطراف خط لوله هستند.

 

وی با بیان اینکه‌ تعمیرات این خط لوله فردا (جمعه، ۱۹ آذرماه) آغاز می‌شود، تأکید کرد: این برخورد انفجار و خسارت جانی نداشته است.

 

پالایشگاه گاز پارسیان در ۳۰ کیلومتری شمال غربی لامرد و ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی مُهر قرار گرفته و تأمین بیش از ۷ درصد از سبد انرژی کشور را به‌عهده دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------