زمین ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان سال تامین می شود؛ ساخت ۴۰ شهر جدید در کشور



رستم قاسمی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل زمین برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد حل شده گفت: برنامه ما این است که تا پایان امسال زمین مورد نیاز برای چهار میلیون مسکن تعیین تکلیف شود.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی امشب در جمع خبرنگاران لرستان  اظهار داشت: لرستان مردمی شهید پرور و شجاع دارد، از این استان بزرگانی مانند آیت اله بروجردی(ره) برخاستند که امیدواریم بتوانیم وظایف خود را در قبال لرستان انجام دهیم، البته دولت هم حتما در استان نگاهش این است که مردمی با این خوبیها بتوانند از مزیت های استان بهره ببرند.

 

وی با اشاره به طرح جهش مسکن افزود: خواسته و نیاز به مسکن یکی از دغدغه‌هاست و در دولت جدید یکی از محوریت‌ترین برنامه‌ها مسکن بود که یکی از دغدغه های مردم سرپناه است، در خیلی از شهرها 50 درصد هزینه سبد خانوار در مسکن هزینه می شود.

 

وزیر راه و شهرسازی عنوان  کرد: مجلس قانون جهش تولید مسکن تصویب کرد که در مهر به دولت و به دستگاه اجرایی ابلاغ کردند که چهار میلیون مسکن ظرف چهار سال ساخته شود که این آمادگی هایی لازم دارد البته کمتر از سه ماه است که به دولت ابلاغ شده، زیر ساخت های نرم افزاری برای ثبت نام انجام شده که تهیه زمین یکی از موضوعات مسکن است.

 

وی بیان کرد: به سرعت این کار انجام شد وتا امروز بیش از دو میلیون متقاضی در سامانه این طرح ثبت نام کردند و این در حالیست که در بسیاری از شهرها هنوز سامانه باز نشده چون مسئله زمین حل نشده است، از سوی دیگر در قانون فرم جیم و شورای عالی مسکن تصویب شد که مجردها هم ثبت نام کنند و پیش بینی حجم ثبت نامی ها بیشتر می شود.

 

رستمی گفت: اقدامات خوبی انجام شده و مشکل زمین برای دو میلیون و 400 هزار واحد حل شده و   برنامه ما این است که تا تا پایان امسال  زمین مورد نیاز برای چهار میلیون مسکن تعیین تکلیف شود، 900 شهر تعیین تکلیف شده و با توجه به دارایی های دولت و وزارت راه و شهرسازی، زمین مجانی است که فرصت خوبی برای مردم است البته طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی که کلا 10 درصد پیشرفت داشت، ادغام شدند و در حال حاضر کار ساخت 700 هزار واحد آغاز شده البته به این معنی این نیست که هر سال یک میلیون مسکن ساخته شود بلکه در دو مرحله دومیلیون واحدی است و همه استانها این آمادگی را پیدا کردند و بسیاری از دستگاه ها که زمین دارند زمین در اختیار این طرح قرار دهند.

 

وی با اشاره به به اجرای این طرح در لرستان تصریح کرد: در لرستان براساس آمار جمعیتی 80 هزار واحد ظرف چهار سال باید ساخته شود البته این به معنی این نیست که اگر متقاضی بیشتر بود این سقف باشد، این طرح یکی از موضوعات جدی ما متقاضی محور است که 40 هزار واحد در فاز اول ساخته شود.

 

40 شهر جدید در کشور ساخته و در حال ساخت است

وی خاطر نشان کرد: 40 شهر جدید در کشور ساخته و در حال ساخت است و شهرهای جدید در این طرح تصویب کردیم که مرکز استان که در فاز اول درون شهر، مشکل زمین های را حل کنیم ولی خرم آباد به شهر جدید نیاز دارد که مطالعات را برای شهر جدید پیش بینی شود.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام متقاضی در استان لرستان  از هر دو طرح 93 هزار نفر  است که ممکن است پالایش شوند و برخی شرایط را نداشته باشند ابلته این طرح برای خانه دار کردن اقشار ضعیف و جوانان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------