تجمع کارگران یک شرکت معدنی در سنگان خواف/ ادامه تجمع اعتراضی کارکنان شرکت آبفا اهواز



تجمع کارگران در 20 آذر 1400،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
کارگران شرکت معدنی طوس مسیر در منطقه سنگان خواف در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مشکلات بیمه ای تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، ظهر روز گذشته کارگران شرکت معدنی طوس مسیر در منطقه سنگان خواف در پی پرداخت نشدن چند ماهه حقوق و همچنین قطع شدن بیمه با تجمع در محوطه شرکت اعتراض خود را به گوش مدیران و مسئولان شهرستان رساندند.

 

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: هر چند این تجمع با صحبت چند تن از مسئولان به صورت مشروط به پایان رسید اما از دادستان شهرستان تقاضا داریم با برخی مدیران پایتخت نشین که با بی توجهی به وضعیت معیشتی کارگران باعث می شوند قشر مظلوم کارگر دست به این رفتار بزند، برخورد جدی و محکمی داشته باشد.

 

منطقه معدنی-صنعتی سنگان خواف در جنوب شرقی استان خراسان رضوی واقع است که بالاترین ذخایر سنگ آهن خاور را دارا بوده و بیش از ۱۵ هزار کارگر از سراسر کشور هم در شرکت های این منطقه مشغول به کار هستند.

 

***

 

حضور کارگران شرکتی راه‌آهن لرستان در مسیر عبور رئیس جمهور

شماری از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن لرستان که طی دو سال گذشته تجمعاتی را در اعتراض به وضعیت شغلی و حقوقی خود برپا کرده‌اند، روز گذشته همزمان با سفر رئیس جمهور به خرم آباد، در مسیر عبور او از فرودگاه به استانداری تجمع کردند.

 

تجمع کارگران در 20 آذر 1400،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کارگران راه‌آهن درباره پیشینه مشکلات کارگران شرکتی راه‌آهن لرستان به ویژه کارگران واحد نگهداری به ایلنا گفت: سالهاست با مشکلات صنفی مختلفی روبرو هستیم و علارغم اعتراضات مکرر متاسفانه هیچ کدام از مطالبات صنفی‌مان از سوی مسئولان راه آهن کشور بر آورده نشده است بنابراین وقتی متوجه شدیم رئیس جمهور قصد سفر به لرستان و شهر خرم آباد را دارد، با دادن فرخوان به همکاران‌مان در راه‌آهن لرستان، با تجمع در مسیر عبور هیات دولت خواستیم مشکلاتمان را به گوش رئیس جمهور برسانیم تا به مشکلاتمان رسیدگی کند.

 

او گفت: دلیل تجمع کارگران ابنیه فنی راه‌آهن لرستان بلاتکلیفی در وضعیت شغلی علارغم بازگشت شرکت تراورس به بدنه دولت، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه، نداشتن بیمه تکمیلی، اجرا نشدن طرح تجمیع و تبدیل وضعیت کارگران ایثارگر و غیر ایثارگر، ندادن حق لباس و کفش و سایر وسایل ایمینی و از همه مهمتر نداشتن امنیت شغلی است که امیدورایم با پیگیری‌های رئیس جمهور مرتفع شود.

 

***

 

ادامه تجمع اعتراضی کارکنان شرکت آبفا اهواز

کارکنان شرکت آبفا اهواز در اعتراض به ادغام غیرکارشناسی آبفا اهواز با روستایی و پیگیری حقوق‌های عقب افتاده خود تجمع کردند.

 

تجمع کارگران در 20 آذر 1400،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

به گزارش ایلنا، امروز شنبه بیستم آذرماه کارکنان شرکت آبفا اهواز در اعتراض به ادغام غیرکارشناسی آبفا اهواز با آبفا روستایی تجمع کردند.

 

این کارگران که ۴ ماه حقوق نیز طلب دارند می‌گویند: ادغام آبفا روستایی با آبفا استان و اهواز باعث تحمیل شدن حقوق این کارکنان به آبفا اهواز شده و حقوق کارکنان خودش عقب افتاده است.

 

به گفته این کارکنان این ادغام باعث کاهش خدمات رسانی شده است و شرکت را به مرز نابودی نزدیک می‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------